اعلام آمادگی وزارت کشور برای همکاری با آموزش و پرورش

تهران - ایرنا - رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، گفت: آموزش وپرورش به عنوان یک وزارتخانه مولد سرمایه های انسانی، نقش وجایگاه ویژه ای در نظام مدیریتی دارد و به دلیل همین جایگاه،آماده هرگونه همکاری و مشارکت با این وزارتخانه هستیم.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی، جلال درخشه این مطلب را در اولین جلسه شورای راهبری تفاهم نامه همکاری فی مابین وزارت آموزش وپرورش و وزارت کشور که با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدارس و مراکزغیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وپرورش کشور بیان کرد.

وی اظهار داشت: وزارت کشور آماده هرگونه همکاری و مشارکت با آموزش وپرورش در زمینه های مختلف از جمله کیفی سازی جلسات شوراهای آموزش  وپرورش، تشریک مساعی در اهتمام به آموزش وپرورش مناطق مرزی، کمتر توسعه یافته و روستایی و همچنین اجرایی شدن قانون شوراها وتقویت مشارکت نهادهای مردمی و دولتی درنظام تعلیم و تربیت است.

رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور در این جلسه که در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی برگزار شد، تصریح کرد : بسیاری از مولفه های توسعه شهری و حتی توسعه سیاسی و اقتصادی از قبیل ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش دانش سیاسی و اجتماعی در بستر همکاری با آموزش وپرورش رخ می دهد.

مجتبی زینی وند رییس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی نیز  در این جلسه توسعه مشارکت های مردمی  و  جلب و جذب ظرفیت های دستگاه های مختلف برای تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت را ضروری دانست و گفت : نظام آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی تاثیرگذار در مدیریت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور است و ضرورت بسترسازی برای همکاری بین دستگاهی و جلب و جذب مشارکت های همگانی در این وزارتخانه اجتناب ناپذیر است.

وی با تشکر از استاندارانی که در شرایط بحران کرونا با تشکیل جلسه شوراهای آموزش وپرورش نسبت به مسایل تعلیم و تربیت استان و مناطق اهتمام داشته اند، افزود: آموزش و پرورش و وزارت کشور در زمینه های مختلف ازجمله توسعه آموزش وپرورش مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته، ارتقای سطح آموزش، آگاهی و مهارت مسوولان و دانش آموزان درخصوص حقوق شهروندی و افزایش آگاهی و فرهنگ ایمنی و آماده سازی دانش آموزان برای کاهش خطرپذیری و مقابله با پیامدهای ناشی از حوادث طبیعی و همچنین در زمینه ارتقای سلامت و امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله هوشمندانه با تهاجم فرهنگی می توانند همکاری های موثر داشته باشند.

معاون وزیر آموزش وپرورش به تفاهم نامه سه ساله که بین وزرای آموزش وپرورش و کشور امضاء شده است، اشاره و خاطرنشان کرد: اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه و بهره برداری از ظرفیت های مهمی که در آن وجود دارد نیازمند همکاری و همراهی مدیران دو وزارتخانه است و در این راستا براساس ماده تفاهم نامه همکاری، شورای راهبری با کمیته های تخصصی تشکیل و برفرآیند عملیاتی کردن مفاد آن نظارت خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha