۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵
کد خبرنگار: 2100
کد خبر: 83788755
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها منتشر شد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۵
کد خبر: 83788755
کتاب یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها منتشر شد

شیراز- ایرنا- کتاب «یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها» نوشته حسن دهقان روزنامه‌نگار شیرازی که دربردارنده خطاهای رایج در خبرنویسی است، راهی بازار کتاب شد.

این کتاب در ۱۱ فصل منتشر شده و به آموزش‌ها و نکات مهم در خبرنویسی و نمونه‌هایی برای درک بهترِ مفاهیم پرداخته است.

حسن دهقان نویسنده یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها در گفت‌وگو با ایرنا در بیان انگیزه خود برای تألیف این کتاب گفت: امروز  فعالان روابط‌عمومی و جامعه رسانه‌ای از نظر فنی نیز با معضلاتی مهم مواجه هستند و هنوز خطاهای نگارشی در محتواهای تولید شده رسانه‌ای زیاد دیده می شود و حتی گاهی اصول ساده سبک‌های خبرنویسی رعایت نمی‌شود.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه کارشناسان روابط عمومی شاه‌کلید ارتباط دستگاه ها و مردم هستند، عنوان کرد: کارآمدی فعالان این حوزه می‌تواند در توسعه متوازن یک اجتماع نقش کلیدی داشته باشد و ناآگاهی سستی در انجام وظیفه، جامعه را در ورطه ناآگاهی، بی‌خبری، خفقان و اضمحلال در می‌غلتاند.

دهقان بیان کرد: روابط عمومی‌ها باید با آگاهی از اصول نگارش و تولید خبر،  بسته های شسته و رفته خبری را در اختیار رسانه‌ها قرار دهند و در مرحله بعد توقع انتشار آن را داشته باشند؛ موضوعی که غالبا مورد توجه قرار نگرفته و زمینه‌ساز ایجاد سوءتفاهم در ارتبط با رسانه ها می‌شود.

مسئول کمیته آموزش خانه مطبوعات استان فارس با اشاره به اینکه تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی در خصوص روش‌های ارتباط صحیح میان روابط عمومی ها و رسانه تدوین شده و بر همین اساس، این مجموعه مختصر هرگز اراده افاضه فضل در این خصوص را ندارد، بیان کرد: این کتاب با بررسی مشکلات فراروی این ارتباط، در نظر دارد مبانی ساده و فراموش شدۀ خبرنویسی و نگارش ژورنالیستی را گوشزد کند تا با بهره گیری از این تجربیات روزنامه‌نگارانه، محصول خبری مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی از جانب رسانه‌ها پس زده نشود.

وی ادامه داد: مطالعه کتاب یک خبر خوب برای روابط عمومی‌ها برای خبرنگاران، به ویژه خبرنگارانی که به تازگی پا به عرصه رسانه گذاشته‌اند نیز مفید خواهد بود.

مدیرمسئول ماهنامه مهرگان صبا گفت: خطاهای رایج در نقل قول نویسی، نگارش اعداد و ارقام، درست‌نویسی از نظر قواعد زبان و ادبیات فارسی، سبک های خبری و تیتر نویسی با ارائه نمونه هایی در این کتاب توضیح داده شده است.

دهقان خاطرنشان کرد: این کتاب از طریق درگاه http://www.mehresabafars.ir/shop برای خرید الکترونیکی در دسترس همه علاقه‌مندان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha