۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83789845
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح یکشنبه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱
کد خبر: 83789845
نگاهی به مهم‌ترین اخبار کرونایی قم - صبح یکشنبه

قم - ایرنا - عادی نبودن وضعیت کرونا در قم، تعطیلی تاسیسات گردشگری تا اطلاع ثانوی، خسارت ۹۲ میلیارد تومانی کرونا به تولیدهای کشاورزی، بازگشایی مدرسه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ضربه فنی هنر در مصاف کرونا؛ سرخط مهم‌ترین اخبار روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری استان قم درباره کرونا بود.

عادی نبودن وضعیت کرونا در قم 

استاندار قم، با هشدار نسبت به مساله کرونا گفت: وضعیت این بیماری در استان عادی نشده و همچنان خطرات آن پابرجاست و باید پروتکل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

بهرام سرمست در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه افزود: به‌موازات مبارزه با کرونا در قم، باید مباحث جهش تولید و اشتغال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده دنبال شود.

خسارت ۹۲ میلیارد تومانی کرونا به تولیدهای کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم، خسارت‌های کرونا به بخش کشاورزی را مورد توجه قرارداد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در قم درمجموع بخش کشاورزی ۹۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت‌دیده ‌است.

عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا همچنین واحدهای پرورش دام و طیور استان به دلیل تغییر و کاهش مصرف دچار خسارت شده‌اند.

تعطیلی تاسیسات گردشگری تا اطلاع ثانوی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم؛ با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعطیلی تمام تاسیسات گردشگری گفت: بر این اساس هیچ‌یک از تاسیسات گردشگری در استان تا اطلاع ثانوی حق فعالت ندارند و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

علیرضا مرادی در گفت‌وگو با ایرنا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را الزامی دانست و افزود: در هفته‌های گذشته تنها به برخی واحدهای بیرون‌بَر هتل‌ها با رعایت الزامات بهداشتی مجوز فعالیت داده ‌شده است.

بازگشایی مدرسه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: مدرسه‌های این استان با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی از روز ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری به روی دانش آموزان و معلمان بازگشایی شد.

مجتبی رمضان بیگی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس این دستورالعمل که در ۲ بخش رعایت موازین بهداشتی و برنامه درسی دانش آموزان تنظیم‌شده است،‌ دانش‌آموزانی که نیاز به رفع اشکال دارند باید در مدارس حاضر شوند.

ضربه فنی هنر در مصاف کرونا

کووید ۱۹ در اوج کشورگشایی‌اش، هنوز چند روز بیشتر از ورودش به ایران نگذشته بود که موفق شد تمام سالن‌های نمایش، گالری‌ها، نگارخانه‌ها و سینماهای کشور را به تعطیلی بکشاند؛ ویروس کرونا اگر چه ناچیز، ولی در حال هنرنمایی تمام عیاری است که خروجی آن لشکری از بیکاران است.

شناسایی نخستین مورد مثبت کرونا در ایران همان و تعطیلی مجموعه های مختلف ورزشی، فرهنگی، صنفی، ‌اقتصادی و گردگشری همان؛ نسخه ای که عینا در کشورهای گوناگون تکرار شد و حالا استمرار این تعطیلی ها، لشکری از بیکاران را بر روی دست دولتمردان قرار داده است.

قم در کشف کرونا دقت و ذکاوت به خرج داد

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قم در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید مورد قدردانی قرار گیرد، گفت: زمانی که کرونا در شهرهای مختلف وجود داشت، تنها استانی که در کشف کرونا دقت و ذکاوت به خرج داد، قم بود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در ارزیابی خود از شیوع ویروس کرونا در قم افزود: به حول قوه الهی تقابل قم با شیوع ویروس کرونا بسیار قوی بوده است و این قوت همچنان استمرار دارد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha