۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 2169
کد خبر: 83790105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقبال دانش‌آموزان روستایی مهاباد از بازگشایی مدارس

مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: پس از بازگشایی مدارس، استقبال دانش‌آموزان روستایی این شهرستان برای حضور در کلاس‌های درس بیشتر از مدارس مناطق شهری است.

کامبیز شاوله روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از دیروز تمامی مدارس شهری و روستایی این شهرستان با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و همکارن برای پاسخگویی دانش‌آموزان در سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به عضویت بیشتر دانش‌آموزان شهری در نرم‌افزار شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد)، این بازگشایی با استقبال کم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها در مناطق شهری روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان تنها برای رفع اشکال و طبق برنامه زمان‌بندی در این کلاس‌ها حاضر می‌شوند افزود: با این اقدام از تجمع زیاد دانش‌آموزان در محیط مدرسه جلوگیری می‌شود و کلاس‌ها به صورت ۲ و سه نفره خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: با هماهنگی معلمان و مدیران مدارس، پس از پایان هر جلسه رفع اشکال، تعداد دیگری از دانش‌آموزان دیگر وارد کلاس شده و معلمان در این مدت برای پاسخگویی دانش‌آموزان سر کلاس حاضر هستند.

«شاوله» در خصوص عضویت دانش‌آموزان مهابادی در نرم‌افزار شبکه اجتماعی دانش‌آموزی (شاد) افزود: هم‌اکنون بیش از ۷۲ درصد دانش‌آموزران این شهرستان در نرم‌افزار «شاد» عضو هستند و مهاباد پس از ناحیه یک ارومیه در جایگاه دوم آذربایجان‌غربی قرار دارد.

وی اضافه کرد:  فعالیت مجازی دانش‌آموزان و معلمان در نرم‌افزار «شاد» به عنوان یک سند رصد می‌شود و روند ادامه آموزش مجازی دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی جاری با استفاده از این نرم افزار تداوم خواهد داشت.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۴۳ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۲۴ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این بیماری توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha