۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2202
کد خبر: 83790220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ درصد دانش‌آموزان خراسان جنوبی در کلاس درس حضور یافتند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد از زمان بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت ماه جاری، ۳۹ درصد دانش‌آموزان استان برای رفع اشکال در مدارس حضور یافته‌اند.

محمدعلی واقعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۴۲ نفر از ناظران اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز گذشته مامور به نظارت بر نحوه حضور دانش آموزان در سطح استان شدند و ۶۲۷ مدرسه به طور مستقیم مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ۹۲ درصد کلاس‌های استان باز بوده و ۷۰ هزار دانش‌آموز با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در کلاس‌ها حضور داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تاکید کرد: دانش‌آموزان و معلمان با بیماری‌های زمینه‌ای و خاص در مدارس حضور پیدا نکنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صدر اولویت‌های مدارس است.

وی افزود: تمامی کلاس‌های درس هر روز پس از حضور دانش‌آموزان ضدعفونی و آماده برای حضور در روز بعد می‌شوند.

واقعی گفت: مدارس روستایی استان هم پذیرای دانش‌آموزان برای رفع اشکال هستند و دانش‌آموزان و معلمان حتما با ماسک و دستکش وارد مدارس شوند.

وی بیان کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان نیز همچنان ادامه دارد.

۱۷۸ هزار دانش آموز خراسان جنوبی در ۲ هزار و ۷۵۰ آموزشگاه و ۱۱ شهرستان استان تحصیل می‌کنند.

مدارس استان خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت به مدت یک ماه بازگشایی شدند ولی حضور دانش‌آموزان الزامی نیست و فقط می‌توانند برای رفع اشکال و سوال از معلمان به مدارس مراجعه کنند.

آموزش غیرحضوری دانش آموزان از طریق شبکه شاد و تلویزیون همچنان ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha