۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 83791274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ موزه مشارکتی در بروجن راه‌اندازی می‌شود

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83791274
۲ موزه مشارکتی در بروجن راه‌اندازی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- رییس گروه موزه‌ها و اموال منقول اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه موزه‌های مشارکتی گفت: ۲ موزه مشارکتی در بروجن راه‌اندازی خواهد شد.

عباس یزدانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این موزه‌ها شامل موزه‌های مدرسه و تاریخ طبیعی بروجن است که با مشارکت آموزش و پرورش شهرستان بروجن در مدرسه تاریخی فرخی بروجن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در موزه مدرسه بروجن نمایش کلاس‌های درسی به سبک دوران پیش و در موزه تاریخ طبیعی با حدود چهار هزار شی در یکی از سالن‌هایی که در گذشته آماده شده، چیدمان و بهره‌برداری می‌شود.

یزدانی تصریح کرد: اشیای موزه تاریخ طبیعی بروجن شامل انواع فسیل‌ها و سنگواره‌ها، اسکلت حیوانات و انسان، تاکسی‌درمی‌ها، پروانه‌ها و گونه‌های مختلف جانوری دیگر از سال ۱۳۶۶ از سوی مردم و فرهنگیان آموزش و پرورش بروجن اهدا شده‌اند.

وی یادآور شد: اشیای موزه مدرسه بروجن شامل وسایلی مربوط به تحصیل، آموزش و کمک‌آموزشی در ۲ قرن اخیر است.

به گزارش ایرنا، مدرسه فرخی بروجن ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۳ به شماره ۳۱۱۶۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

این مدرسه از نخستین مدارس چهارمحال و بختیاری به سبک معماری پهلوی است که با داشتن ۳ حیاط به الگوی فرم چلیپایی، در خیابان آیت‌الله طالقانی در بافت تاریخی شهر بروجن قرار دارد.

تزیینات معماری مدرسه فرخی بروجن شامل تزیینات آجری و چوبی است و از مهمترین شاخصه‌های معماری این بنا می‌توان به سادگی و مردم‌داری آن اشاره کرد.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha