۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
کد خبر: 83791389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۲ هزار تبعه خارجی در خراسان رضوی بیمه سلامت هستند

مشهد- ایرنا- ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی که بیشتر آنها تبعه افغانستان هستند زیر پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

مسوول روابط عمومی اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اتباع خارجی در قالب سه گروه "آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و خاص" خدمات بیمه سلامت ایران را دریافت می‌کنند.
محمود کفشدار طوسی افزود: ۹۵ درصد از این تعداد که جزو گروه آسیب‌پذیر و بیماران خاص هستند به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند.

وی ادامه داد: بقیه این اتباع خارجی ساکن خراسان رضوی با پرداخت حق سرانه مصوب نسبت به دریافت دفترچه درمانی خود اقدام کرده‌اند. 
این مسوول در اداره‌کل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین از راه‌اندازی "سامانه استعلام بیمه سلامت اتباع خارجی" به منظور کاهش رفت و آمد غیرضروری آنها در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد. 

وی گفت: اتباع خارجی می‌توانند با مراجعه به سایت اداره‌کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی به آدرس atba.khorasan.ir در بخش "استعلام بیمه سلامت" خدمات مربوطه را دریافت کنند. 
کفشدار طوسی افزود: صدور و تمدید دفترچه بیمه سلامت برای پناهندگان دارای "کارت آمایش معتبر" نیز تا پایان امسال فراهم شده است. 
شمار مهاجران و اتباع خارجی دارای مجوز اقامت در خراسان رضوی ۳۲۰ هزار نفر است که بیشتر آنان تبعه افغانستان بوده و ۹۵ درصدشان در مشهد ساکن هستند.

۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha