گروه‌های غربالگری در ورودی مناطق عشایرنشین چهارمحال و بختیاری فعال شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون سه گروه غربالگری و کنترل کرونا به منظور آزمایش و غربالگری عشایر کوچرو در مسیر کوچ عشایر مستقر و فعال شده‌اند.

سید راشد جزایری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این گروهها از ۱۵ اردیبهشت ماه در گردنه "تاراز" بین چهارمحال‌ وبختیاری و خوزستان و ورودی "سه جو گاو شیر" شهرستان کوهرنگ مستقر شدند.

وی به استقرار ۲ پایگاه سلامت عشایری در مناطق عشایرنشین بازفت اشاره کرد و گفت: این پایگاه به مدت سه ماه در این مناطق فعال است.

وی گفت: ارائه خدمات مامایی، پزشک، مراقب سلامت، داروساز و توزیع دارو در این پایگاه ها به صورت  رایگان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه ویروس کرونا در استان در مرحله کنترل، مدیریت و مهار است افزود: با توجه به وضعیت قرمز استان خوزستان در همسایگی این استان می‌طلبد،مردم مراقبت‌های بیشتری داشته باشند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۶۴هزار نفر جمعیت عشایر با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک دومین استانی عشایری کشور است که حدود نیمی از این جامعه عشایری در شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha