۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 83792408
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آرمان فلسطین زبان مشترک امت مسلمان است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶
کد خبر: 83792408
آرمان فلسطین زبان مشترک امت مسلمان است

قم – ایرنا - قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: ملت فلسطین با بهره‌گیری از هدایت های امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به قدرت مقاومت رسیده و امروز مساله و آرمان فلسطین به زبان و ادبیات مشترک امت مسلمان تبدیل شده است.

"سید مهدی مصطفوی" عصر دوشنبه در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی در دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، با بیان این که فلسطین و قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام است، گفت: همدلی و گفتمان مشترک نه تنها موجب وحدت امت اسلام شده است بلکه آزادی قدس را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، بارقه خود باوری و امید را در دل فلسطینی ها شعله ور ساخت و این انقلاب موجب تأمین و تقویت فرهنگ مقاومت در بین همه اقوام و بین همه مسلمان های جهان شد.

مصطفوی، با اشاره به رفتار و اظهارات فریبنده برخی کشورها، افزود: برخی دولت ها در ظاهر خود را مدافع انسانیت نشان می دهند ولی با دوری از خداباوری و اعتقاد به اومانیسم، هر بلایی که می‌ خواهند سر ملت ها می آورند.

وی اظهار داشت: این کشورها برای رسیدن به منافع خود حاضر هستند دست به هر جرم و جنایتی بزنند که نمونه بارز آن حمایت آنها از رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل است.

قائم مقام معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: ضروری است تا کشورهای مسلمان و امت اسلامی با وحدت و توکل بر قدرت لایزال الهی، تمام ظرفیت های خود را در راستای کمک به فلسطین و آرمان قدس به میدان بیاورند.

مصطفوی، با بیان اینکه فلسطین و قدس محور ارتباطات فرهنگی جهان اسلام است، اظهار داشت: مساله قدس در شعر و داستان و فیلم و رسانه قابل مشاهده است و این همدلی و گفتمان مشترک نه تنها موجب وحدت امت اسلام شده است بلکه آزادی قدس را در آینده نزدیک رقم خواهد زد.

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور سخنرانانی از ۱۸ کشور به صورت مجازی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۴ و ۲۵ رمضان برگزار می شود.

در این همایش شخصیت های برجسته جهان اسلام از جمله شیخ "عیسی قاسم" از بحرین و شیخ "بدرالدین حسون" مفتی سوریه، و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله نیز در این همایش سخنرانی می کنند./

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha