عضو ‌شورای تهران: عدم تفکیک آمار مبتلایان به کرونا آثار زیان باری دارد

تهران- ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از عدم انتشار آمار کرونا به تفکیک استان ها انتقاد کرد و گفت: این امر آثار زیان باری در شیوع بیماری دارد.

به گزارش ایرنا «محمد جواد حق شناس» روز سه شنبه در دویست و پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران با ارائه تذکری اظهار داشت: توقف اعلام آمار تفکیکی مبتلایان و جان باختگان ناشی از کرونا با توجه به شرایط جمعیتی و سطح شیوع بیماری در پایتحت به یکی از دغدغه های اصلی  اعضای شورای اسلامی شهر تهران تبدیل شده است.

وی گفت: این خواسته قانونی بدون ارائه هیچ دلیل و توضیحی به اجرا در نیامده است.

حق شناس خطاب به هاشمی(رییس شورای اسلامی شهر تهران) گفت: بنابراین در راستای عمل به وظایف قانونی شورا  سپاسگزار است دستور فرمایید مراتب به وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این خواسته به استناد اصول ششم، هفتم و یکصدم  قانون اساسی و قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، ماده ۱۹ قانون تشکیلات شوراهای اسلامی کشور مصوب سال ۶۱، در باب وظایف و اختیارات کلی و نیز سوگند اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان منتخب مردم در حوزه انتخابی مربوطه، عنوان می شود.

وی با اشاره به تصمیم مسئولین  در عدم ارائه آمار مربوط به مبتلایان کوید ۱۹ به صورت استانی، اظهارداشت: تصمیم یاد شده به ویژه برای شهر تهران با ویژگی های منحصر به فرد آن در کشور، بنا به نظر مدیران مربوطه استانی و متخصصین این حوزه، آثار زیان باری در شیوع بیماری داشته و باعث کاهش اثر بخشی توصیه های مسئولین درمان کشور جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط مردم شده است.

وی افزود: ادامه این روند نتیجه ای جز کم توجهی بیشتر شهروندان به توصیه های پزشکی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به همراه ندارد.

حق شناس ادامه داد: همچنین با تأکید بر حق دسترسی شهروندان به اطلاعاتی که زندگی، حقوق و منافع آن ها را تحت تأثیر قرار می دهد که به عنوان یک حق شهروندی در اسناد بالادستی از قبیل منشور حقوق شهروندی ریاست جمهوری و مصوبه شورای عالی اداری تحت عنوان «حقوق شهروندی در نظام اداری» و قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات، خواهشمند است نسبت به انتشار آمار مبتلایان قربانیان ویروس کوید ۱۹ به شکل سابق و بصورت تفکیک شده در استانها و کلانشهرها اقدام کنند.  

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: بدیهی است این اقدام علاوه بر آثار مثبت در شیوه آمادگی و مقابله با بیماری و حفظ سلامت و جان مردم از لحاظ ضرورت و اهمیت رعایت موازین قانونی کشور و نیز پرهیز از مواجهه با هرگونه پیگرد قضایی و حقوقی احتمالی که حق قانونی هر شهروند ایرانی است حایز اهمیت خواهد بود.

وی گفت: امید است با رعایت قانون و اصول شفافیت در مدیریت بحران اخیر، مردم آگاه تر، مدیران پاسخگوتر و مبارزه با این اپیدمی کارآمدتر شود و از این رهگذر خطر ابتلاء کاسته وسلامت و جان مردم کمتر آسیب خواهد دید.

به گزارش ایرنا؛ «انوشیروان محسنی بند پی استاندار تهران روز گذشته گفت که آمار کرونا در استان تهران از سوی ستاد کرونا در استان تهران از طریق شبکه پنج سیما بطور روزانه منتشر می شود .

وی گفته بود بیش از ۸۸ درصد مبتلایان به کرونا در این استان بهبود یافته اند .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha