۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83793143
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلال احمر توزیع سه هزار بسته معیشتی در کردستان را آغاز کرد

سنندج - ایرنا - توزیع سه هزار بسته معیشتی و غذایی بین خانوارهای نیازمند کردستانی که از سوی جمعیت هلال احمر تامین و تهیه شده در استان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان روز سه‌شنبه در آیین آغاز توزیع این بسته‌ها در سالن آزادی سنندج اظهار داشت: شرکت مجموعه‌های مختلف از دستگاه‌ها و مردم و کمک آنان به نیازمندان متاثر از کرونا در قالب رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه قابل تقدیر است.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده و مشکلات ایجاد شده بخاطر شیوع کرونا، کمک به نیازمندان بسیار مهم و ضروری است همچنانکه افراد و دستگاه‌های زیادی وارد میدان شده و براساس اعتقاد و باور خود در این کار خداپسندانه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این کمک‌ها نشانه وجود همدلی و وحدت در جامعه است، یادآور شد: در کردستان هم کارهای بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفت و هلال احمر تاکنون بیش از پنج هزار بسته و ۱۸ هزار پک بهداشتی بین نیازمندان توزیع کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان از کمک‌های سپاه و خیریه‌ها نیز در این بخش قدردانی کرد و افزود: باید سعی شود کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد تا بخشی از مشکلات آنان رفع شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: انعکاس این کمک‌ها ریا نیست چرا که باعث تشویق دیگران و به معنای احساس همدردی با نیازمندان است و باید این کار ادامه یابد، چراکه خانواده‌های زیادی تحت تاثیر کرونا دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز اظهار داشت: این جمعیت در راستای منویات رهبری از ابتدای ماه رمضان تاکنون پنج هزار بسته مواد غذایی و ۱۸ هزار و ۷۰۰ پک بهداشتی بین نیازمندان و بیماران خاص استان توزیع کرده است.

محمدباقر محمدی با اشاره به اینکه امروز کار توزیع سه هزار بسته معیشتی بین خانوارهای نیازمند آغاز می‌شود، افزود: این بسته‌ها سامل برنج، قند، شکر، حبوبات و کنسروجات بوده و ارزش هر بسته بطور میانگین ۳۰۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه این بسته‌ها بین خانوارهای شهرستان‌های محروم و روستاهای متاثر از کرونا توزیع می‌شود، گفت: از ابتدای ماه رمضان تاکنون با همت خیرین ۲ میلیارد و ۱۳۹ میلیون تومان کمک بین نیازمندان توزیع شده است.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت،  تاکنون ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۷ نفر رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha