۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83793335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معرفی ۶ استارتاپی که خدمات درمانی را تسهیل کردند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰
کد خبر: 83793335
معرفی ۶ استارتاپی که خدمات درمانی را تسهیل کردند

تهران-ایرنا- نمایندگان ۶ استارتاپ در نشستی با صندوق نوآوری و شکوفایی به تشریح طرح‌های خود در راستای تسهیل درمان برخی بیماری‌ها و خدمات سلامت در منزل پرداختند که مقرر شد این طرح‌ها بررسی و به آنها از سوی این صندوق تسهیلاتی ارایه شود.

نماینده استارتاپ «دارا» در این نشست از شتاب دهنده «پرتقال» در رویداد جذب سرمایه در حوزه سلامت(Demo Day) اظهار داشت: این محصول در بخش‌های درمانی، نانو هیدرو پلیمری، زخم بستر، دیابت و سوختگی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: پیشگیری از قطع عضو بیماران متعدد در طول مطالعات کلینیکی یکی از دستاوردهای محصول این شرکت استارت‌آپی است. همچنین این اپلیکیشن نیازمند یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری است و تاکنون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیز سرمایه‌گذاری در آن صورت گرفته است.

طب سنتی در خانه

نماینده استارتاپ طب سنتی «سیمو» اظهار داشت: این استارتاپ در اپلیکیشن طب سنتی در کشور اولین است. در این اپلیکیشن ابتدا وارد می شویم سپس تست مزاج می زنیم و پزشک استخدامی ما با شما گفت و گو می کند و در صورت نیاز فرد را به پزشک متخصص ارجاع میدهد.

وی با بیان اینکه هدف ما ارتقای سلامتی است و در طب سنتی توان و قدرت بدنی افزایش پیدا کند، تصریح کرد: همچنین تمامی داروهای طب سنتی که حجم زیادی نیز دارد درب منزل تحویل داده می شود.

این نوآو راظهار داشت: اپلیکیشن «سیمو» برای توسعه بخش فروشگاهی خود نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی و برای بخش تبلیغات نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون تومانی است. همچنین تا کنون ۴۱ هزار بار توسط کاربران نصب شده و در ۱۰ کلینیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید باکتری‌های سودمند بدن

در ادامه این نشست نماینده استارتاپ «ایران پروبیوتیک» از شتاب دهنده پرتقال اظهار داشت: برای تولید یونیت باکتری پروبیوتیک بومی نیاز به ۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم. همچنین این باکتری‌های بومی مطابق با ذائقه ایرانی، مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

وی توضیح داد: شتاب دهنده پرتقال تولید کننده صنعتی پروبیوتیک‌های تجاری مبتنی بر انواع سوشن‌های باکتریایی بومی (ویژه فرآورده‌های لبنی) است.

این نوآور ادامه داد:این استارت‌آپ برای تولید ۲۰ هزار یونیت باکتری پروبیوتیک بومی نیازمند سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومانی است و بازگشت سرمایه آن نیز به میزان ۱۳ میلیارد تومان تخمین زده شده است. این باکتری ها توسط تیم ۱۲ نفری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نور تهیه شده است.

اِچپِن سامانه خدمات بالینی در منزل

در ادامه نماینده استارتاپ اِچپِن از شتابدهنده ابر زندگی اظهار داشت: این پلتفرم خدمات بالینی و پزشکی در منزل ارائه می کند. به طور کلی ما فرد را به مرکز خدماتی معرفی می کنیم.

این استارتاپ توضیح داد: فاز اول فعالیت این اپلیکیشن، درخواست خدمات در منزل و اعزام افراد متخصص به منزل است و در فاز دوم تجهیزات مانیتورینگ در منزل بیماران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: نسخه آزمایشی پلتفرم در زمستان سال گذشته ارائه شد و هزار کاربر داشت و تامکنون ۳۰۰ میلیون هزینه شده است. همچنین در زمان کرونا درخواست به خصوص در خواست اجاره تجهیزات مثل ونتیلاتور و مانیتورینگ بسیار زیاد بود.

جنروا، کانال عصبی ساخته است

در این نشست همچنین نماینده «استارتاپ جنروا» از شتاب دهنده پرتقال اظهار داشت: این استارت آپ در زمینه تولید صنعتی کانال‌های بیوپلیمری زیست تخریب پذیر نارسایی اعصاب محیطی فعالیت می‌کند و تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ تومان در آن سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: این طرح نیازمند یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای راه‌اندازی مجموعه‌ای با ظرفیت ۲۴ هزار کانال است. همچنین درآمد ناخالص در این طرح در حدود ۱۲ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

این نوآور تصریح کرد: ظرفیت بازار این کانال‌ها در ایران در حدود ۲۰ هزار کانال است و قرار است با ظرفیت تولید صنعتی ۶ هزار کانال آغاز شود.

وی یادآور شد: بخش عمده ماده اولیه آن در کشور وجود دارد و در نظر داریم ۸۵ درصد ماده اولیه را در داخل تولید کنیم که مشکلات ارزی نیز نداشته باشد.

اصلاح سبک زندگی با استفاده از فیت شیپ

همچنین نماینده استارت‌آپ «فیت شیپ» از شتاب دهنده «سلامت الکترونیک کارا» گفت: این اپلیکیشن با هدف اصلاح سبک زندگی افراد و ارائه راهکارهای تغذیه‌ای و ورزشی برای تامین سلامت افراد طراحی شده است.

وی ادامه داد: فیت شیپ تاکنون ۱۳ هزار بار نصب شده است و ماهیانه ۲ هزار کاربر فعال دارد. همچنین سرمایه گذاری مورد نیاز این استارت آپ، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است که ۸۰ درصد آن صرف تبلیغات و مارکتینگ و ۲۰ درصد باقی مانده نیز صرف نگهداری و توسعه محصول خواهد شد.

این نوآور خاطرنشان کرد: این استارت آپ در فاز اول فعالیت خود علاقمندان به رژیم ورزش، بیماران دیابتی، بیماران با کبد چرب و شرکت‌ها و ارگان‌ها را هدف قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha