۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83793425
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای مالکیت چین بر منطقه مرزی مورد اختلاف با هند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۱
کد خبر: 83793425
ادعای مالکیت چین بر منطقه مرزی مورد اختلاف با هند

دهلی نو-ایرنا- در ماه جاری بیش از ۲۵۰ نیروی مرزی هند و چین در منطقه لاداخ با یکدیگر درگیر شدند. پس از این درگیری، دو کشور نیروهای نظامی خود را در مناطق مرزی مورد اختلاف به شکل قابل توجهی افزایش داده‌اند.

به گزارش رسانه‌های هند، دهلی نو، نیروهای نظامی بیشتری به "دره گالوان" واقع در منطقه لاداخ اعزام کرده است. چین ادعای مالکیت این دره را کرده است و صدها نیروی نظامی در منطقه مستقر کرده است. 
مقامات در وزارت دفاع هند اعلام کردند: نیروهای پشتیبانی بیشتری به منطقه اعزام شده‌اند زیرا تنش در مناطق مرزی با چین افزایش یافته است. 
روزنامه چینی "گلوبال تایمز" روز گذشته اعلام کرد که ارتش چین با موفقیت دره گالوان را به خاک چین بازگردانده‌اند. نیروهای مرزی چین در پاسخ به ساخت و سازهای غیر قانونی اخیر هند در دره گالوان که در خاک چین قرار دارد، تمهیدات کنترلی مرزها را افزایش داده‌اند. 
هند دره گالوان را بخشی از منطقه "اکسای چین" محسوب می‌کند و مدعی است که چین آن را اشغال کرده است. دهلی نو در ماه نوامبر سال گذشته نقشه‌ای منتشر کرد که در آن منطقه "اکسای چین" در داخل مرزهای هند و بخشی از لاداخ نشان داده شده بود. 
وزارت خارجه چین به شدت به این نقشه اعتراض کرد. 
مقامات هندی همچنین اعلام کردند که پس از رویت چندین بالگرد نظامی چین در مرزهای مورد اختلاف در منطقه لاداخ، نیروی هوایی هند چند فروند جنگنده را در پایگاه‌های مرزی خود مستقر کرده است. 
این اولین بار است که هند برای مقابله با حضور چین در مناطق مرزی خود، جنگنده به منطقه اعزام می‌کند. 
در سال ۲۰۱۷، دو کشور با یکی از جدی‌ترین تنش‌های مرزی در منطقه "دوکلم" مواجه شدند. این تنش پس از ۷۳ روز و با دخالت نارندرا مودی نخست وزیر هند و شی جین پینگ رییس جمهوری چن حل شد. 
دهلی نو و پکن از سال 2003 تاکنون بیش از ۳۰ بار با یکدیگر در خصوص اختلافات مرزی گفت و گو کرده‌اند. 
هند و چین بیش از چهار هزار کیلومتر مرز مشترک در لاداخ، آروناچال پرادش و سکیم دارند. 
مناطق مورد مناقشه بین هند و چین، به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن، دارای علامت گذاری مرزی مشخصی نیست و همین مسئله باعث شده که بارها طرفین همدیگر را متهم به تجاوز به قلمرو یکدیگر کنند. 
 

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha