۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83793672
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت یکی از فرماندهان رئیس جمهوری فراری یمن به صنعا

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۳۱
کد خبر: 83793672
بازگشت یکی از فرماندهان رئیس جمهوری فراری یمن به صنعا

تهران - ایرنا - سروان " علی عبدالله صالح الصبری " فرمانده نظامی محور البیضاء از مناطق در کنترل نیروهای ائتلاف عربی با ابراز پشیمانی از عملکرد گذشته خود به خاطر جنگ علیه کمیته‌های مردمی و نیروهای مسلح یمن به صنعا بازگشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های یمن، این فرمانده نظامی پشیمان نیروهای ائتلاف روز سه شنبه در بدو ورود به صنعا مورد استقبال محمد ناصر البخیتی نایب رییس مجلس و سرلشکر منصور اللکومی مدیر روابط عمومی وزارت کشور و شماری از افسران، شیوخ و شخصیت‌های اجتماعی یمن قرار گرفت.  نایب رییس مجلس یمن در مراسم استقبال از صالح الصبری افزود: این فرمانده نظامی در تصمیمی بسیار سخت قبل از اینکه دیر شود اردوگاه نیروهای ائتلاف واقع در جبهه قانیه را ترک کرد.  

ناصر البخیتی از بقیه فریب خوردگان و کسانی که هنوز در اردوگاه‌های نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان هستند خواست تا از تصمیم عفو عمومی و بازگشت به وطن استفاده کنند و با پیروی از راهی که همکارانشان به دامن ملت و کشور برگشته اند در روستاها و شهرها در بین خانواده‌های خود با امنیت زندگی کنند.  

وی تاکید کرد که بازگشت فرماندهان و افسران نظامی نشانه آگاهی بالای این افراد است زیرا آن‌ها پس از اینکه حقایق و جاه طلبی نیروهای ائتلاف را متوجه می‌شوند، تصمیم به بازگشت از مسیر خود می‌گیرند. 

نایب رییس مجلس یمن افزود: درگیری در بین نیروهای ائتلاف و مزدوران مورد حمایت آن‌ها در جنوب یمن تایید می‌کند که دشمن فقط به دنبال اهداف و برنامه‌های خود در خاک یمن است. 

سرلشکر اللکومی مدیر روابط عمومی وزارت کشور یمن نیز با ابراز خرسندی از تصمیم الصبری فرمانده نگهبانان محور البیضاء تحت نظر نیروهای ائتلاف مبنی بر ترک اردوگاه دشمن و موفقیت وی در رسیدن به صنعا به رغم تلاش دشمنان برای ترور وی در هنگام خروج از اردوگاه دشمن در جبهه قانیه، اظهار داشت:  عفو عمومی برای کسانی که در اردوگاه‌های دشمن باقی مانده‌اند فرصتی است تا به راه صواب بازگردند. 

همچنین سروان الصبری  فرمانده پیشین نگهبانان محور البیضاء تحت نظارت نیروهای ائتلاف گفت: در این استقبال و از میهمانوازی برادران خود در صنعا معنی برادری و عشق را متوجه شدم. 

وی ادامه داد: پس از آنکه متوجه واقعیت‌های نیروهای ائتلاف در  آزار و اذیت، سوء استفاده و کشتن هموطنانم توسط دشمن یعنی عربستان سعودی و اینکه فهمیدم فریب خورده‌ام تصمیم به بازگشت گرفتم. 

این فرمانده فراری از اردوگاه نیروهای ائتلاف درباره حمایت عربستان سعودی و امارات از نیروهای القاعده در استان البیضا و حمایت مالی، نظامی و ادواتی از این نیروها مطالبی را بیان کرد.  

الصبری با یادآوری  اینکه آمار تیپ‌های نیروهای ائتلاف و مزدوران آن‌ها در البیضا جعلی است تصریح کرد که به رغم آنکه این آمار بیش از سه هزار نفر اعلام شده است اما فقط ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر این تیپ‌ها حضور دارند.  

وی از همکاران فریب خورده خود خواست تا با اتخاذ تصمیمی درست اردوگاه‌های دشمن را ترک کنند و به صنعا بازگردند و از فرصت عفو عمومی که از سوی مقامات انصار الله اعلام شده است، استفاده کنند.  

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است. 

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha