۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۵۶
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83794267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرآیند پرداخت بیمه بیکاری به ۵۲۷ متقاضی مهابادی آغاز شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: فرآیند پرداخت بیمه بیکاری به ۵۲۷ نفر از متقاضیانی که اسفندماه سال گذشته در این شهرستان ثبت‌نام کرده بودند، آغاز شد.

بارزان دانشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته طی پیامک از شامل شدن حق بیمه بیکاری خود مطلع شدند، در اولین فرصت نسبت به ثبت شماره حساب خود بر روی سامانه bimebikari.mcls.gov.ir جهت واریز مستمری بیکاری اقدام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان مشمول شده بدون مراجعه به اداره کار و تنها با مراجعه به سایت سامانه بیمه بیکاری، شمار حساب خود در یکی از بانک های ملی، ملت، صادرات، سپه، تجارت و رفاه درج کنند.

وی اضافه کرد: این پرداختی مربوط به مستمری بیکاری اسفندماه گذشته بوده و پرداختی فروردین‌ماه نیز به فاصله چند روز پرداخت خواهد شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: لیست افرادی که تاریخ بیکاری آنان در فروردین ماه سال جاری نیز در سامانه بیکاری ثبت شده از سوی سازمان تامین اجتماعی بررسی و در آینده‌ای نزدیک برای این افراد نیز پیامکی با مضمون فوق ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: حقوق مستمری بیمه بیکاری تا عید سعید فطر امسال پرداخت خواهد شد.

دانشمند گفت: مقرری بیمه بیکاری تعیین‌شده تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول هر سه قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری و صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نظیر کارگران فصلی ‌باشند.

وی بیان کرد: کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌ای بین‌شهری، دست‌فروشان و قالیبافان که برای خود کار می‌کنند و کارفرمایی ندارند نیز مشمول بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوند.

هم‌اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد ۶۰۰ نفر به صورت ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha