۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83794271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاد دانشگاه روس: بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی اسراییل را گستاخ‌تر کرده است

مسکو- ایرنا- استاد دانشگاه دولتی مدیریت روسیه معتقد است که بی‌تفاوتی کشورهای اسلامی و عربی به مساله فلسطین و توطئه‌ها علیه مردم این سرزمین، اسراییل را در اجرای طرح‌ها علیه فلسطینیان گستاخ‌تر می‌کند.

پروفسور «فائل ایبیاتوف» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان این مطلب ضمن اشاره به اهمیت روز جهانی قدس افزود: حمایت از مردم فلسطین برای تحقق آرمان‌های آن نباید به روز جهانی قدس محدود شود.

وی ادامه داد: آیت الله خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی روز جهانی قدس را برای اینکه مساله فلسطین به فراموشی سپرده نشود، تعیین کرد زیرا در آن زمان بسیاری در جهان به این نتیجه رسیده بودند که فلسطینیان باید اشغال سرزمین های خود را بپذیرند و این یک واقعیت انجام شده است که هیچ کاری برای تغییر وضعیت نمی‌توان انجام داد.

به گفته ایبیاتوف، در شرایط کنونی که آمریکا می‌خواهد با طرح معامله قرن، سرزمین‌های بیشتری را از فلسطینیان گرفته و به اسراییل بدهد، اهمیت روز جهانی قدس بیشتر می‌شود.

ایبیاتوف که از مسلمانان تاتارتبار روسیه به حساب می‌آید بر این باور است که در مساله فلسطین وحدت مسلمانان نقش تعیین کننده ایفاء می‌کند و مسلمانان از مذاهب سنی یا شیعه باید در کمک به فلسطینیان در شرایط کنونی پیشگام باشند.

به اعتقاد وی، هیچ طرحی برای حل‌وفصل مناقشه میان فلسطین و اسراییل نباید بدون مشارکت فلسطینیان به عنوان یکی از طرف‌های مناقشه تنظیم شود.

ایبیاتوف با بیان اینکه پیچیدن نسخه های خارجی برای فلسطین، فقط این مساله را پیچیده تر می کند، اظهار کرد: معامله قرن از این نسخه ها است که می خواهند بزور و با تطمیع و فشار بر ملت فلسطین تحمیل کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل معامله قرن که از طرف ترامپ پیشنهاد شده است هیچ شانسی برای اجرا و تحقق ندارد.

استاد دانشگاه دولتی مدیریت روسیه معتقد است که در زمان حاضر که روز قدس با شیوع همه گیر بیماری کرونا در جهان مواجه شده است، حامیان فلسطین باید در فضای مجازی فعالیت های خود را برای حمایت از مردم این سرزمین هماهنگ و سازماندهی کنند.

وی بر این باور است که حل مساله فلسطین نه فقط برای مسلمانان بلکه پیروان ادیان ابراهیمی ازجمله مسیحیان هم مهم است زیرا اسراییل می‌خواهد اورشلیم (بیت المقدس) را یهودی سازی کند.

وی این را هم گفت که کشورهای دوست فلسطین ازجمله ایران و روسیه می‌توانند در سازماندهی حمایت از مردم این سرزمین برای جلوگیری از تحقق توطئه‌ها علیه فلسطینیان پیشگام باشند و اقدامات خود را در سطح بین‌المللی هماهنگ کنند.

به گفته ایبیاتوف، با زنده نگه داشتن مساله فلسطین، از اشغال بیشتر اراضی این سرزمین می‌توان جلوگیری کرد و باید شرایطی ایجاد کرد که مردم فلسطین در سرزمین خود از حقوق یک شهروند برخوردار باشند و برای این منظور باید تلاش کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha