گزارش استاندار از وضعیت شیوع کرونا در فارس

شیراز- ایرنا- استاندار فارس، با اشاره به اینکه کمتر از ۲ درصد از ابتلا به کرونا در این استان به مرگ منتهی شده است، گفت: در مجموع، افزون بر ۹۸ درصد جانباختگان کرونا دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه افزود: هم‌اینک نیز در استان تست تشخیص کرونا به شکل هدفمند و بر روی کسانی که در معرض بیماری و در ارتباط با بیماران بوده‌اند انجام می‌شود.
وی ادامه داد: پاسخ حدود هفت درصد از تست‌هایی که انجام می‌شود مثبت است اما وضعیت این افراد نیز به گونه‌ای بوده که امکان قرنطینه آنها در منزل برای بهبودی وجود داشته است.

بازگشایی‌های انجام شده ضرورت جامعه بوده است
استاندار فارس با اشاره به برخی بازگشایی‌های انجام شده و کاهش برخی محدودیت‌ها گفت: بازگشایی‌هایی که انجام شده ضرورت جامعه بوده چرا که نیاز بود تا معیشت مردم تامین شود اما همچنان مساله مهم و اولویت اصلی سلامت و جان شهروندان است.
رحیمی اضافه کرد: برای این موضوع تصمیماتی اتخاذ شد و تاکید شد که بازگشایی‌ها به شکل تدریجی انجام شود، همچنان که هنوز برخی از صنوف که نیازمند تراکم و تجمع جمعیت هستند مانند سالن‌ها و باغ‌های پذیرایی، فعالیت خود را ازسر نگرفته‌اند که در روزهای پیش‌رو فعالیت آنها نیز آغاز خواهد شد.
وی تصریح کرد: الان نیاز است که ما یک آگاهی بیشتری نسبت به رفتار این ویروس داشته باشیم و بدانیم که تا زمانی که حتی یک نفر مبتلا به کرونا در کشور و استان وجود داشته باشد امکان شیوع مجدد این بیماری و اوج گرفتن آن وجود دارد.
او اظهار داشت: بنابراین نیاز است که تمام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ها رعایت شود تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

وضعیت غربالگری در استان خوب است
استاندار فارس، وضعت غربالگری و انجام تست در استان را خوب توصیف کرد و افزود: در این زمینه فارس استان اول کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های ما کارهای خوبی در زمینه تست تشخیص سریع کرونا کارهای خوبی انجام داده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان در جنوب فارس
استاندار فارس، با اشاره به افزایش شمار مبتلایان و تست‌های مثبت در جنوب این استان طی روزهای اخیر افزود: بخشی از این افزایش متاثر از رفت و آمدهای بین‌المللی بوده که بر همین اساس کنترل فرودگاه‌ها شدت گرفته و کسانی که مشکوک به ابتلا هستند قرنطینه می‌شوند و افراد دارای علائم مثبت نیز بستری می‌شوند.
رحیمی اضافه کرد: دستورالعملی برای مدیران فرودگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی صادر شده و به فرمانداران نیز تکلیف شده که به گونه‌ای مدیریت کنند که این رفت و آمدها منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا نشود.
استاندار فارس با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید سعید فطر افزود: از شهروندان تقاضا داریم که همچنان پروتکل‌ها و اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری را رعایت کنند چرا که هنوز درمان قطعی برای این بیماری یافت نشده است.

تا ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و از بین مبتلایان جدید، ۴۲۴ مورد بستری و یک هزار و ۶۸۷ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند .شمار  بیماران کرونا  در کشور به ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر رسید، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ بیمار  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۱۱۹ نفر رسید.
تاکنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های فسا، جهرم، لارستان، گراش، آباده، مرودشت، اقلید، استهبان، خرم بید، رستم، کازرون،  فیروزآباد، کوه چنار، کوار ، سپیدان، داراب، پاسارگاد، ممسنی،  زرقان ، لامرد، ارسنجان، سروستان، بوانات، نی‌ریز، مُهر، زرین دشت، قیروکارزین، بیضا، سرچهان، فراشبند، خرامه و بختگان  بیماری کرونا شایع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha