روزنامه شیلی: فلسطینیان سالهاست تحت اشغال اسرائیل محبوس‌اند

تهران- ایرنا- شیوع ویروس نوظهور کرونا در ماه‌های اخیر هم نتوانسته بر سال‌ها زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی و تعرض بی‌امان به حقوق ملت مظلوم فلسطین سرپوش گذاشته و آن را از چشم رسانه‌های جهان دور کند.

روزنامه «لا ترسرا» شیلی در گزارشی نوشت: شیوع جهانی بیماری کرونا و شرایط قرنطینه اجباری در حالی مردم جهان را از عادت‌های روزمره زندگی عادی خود دور ساخته و ایشان را در وضعیتی غیرمعمول، شوکه‌کننده و نابسامان قرار داده است که تجربه این شرایط برای مردمان صبوری در گوشه‌ای از این جهان ناآرام موضوع تازه ای نیست؛ فلسطین.  

در حالی که گسترش ویروس نوظهور، تنها در چند ماه اخیر جهان را با چالش‌های جدی روبرو کرده است، مردم فلسطین سالهاست که تحت تاثیر اشغال نظامی رژیم صهیونیستی در حبس و قرنطینه به سر می‌برند؛ این روزها که دولت های مختلف در تلاشند با اعمال ویژه‌ترین تدابیر در راستای کنترل و مهار بیماری گام بردارند، دغدغه دولت جعلی صهیونیست بهره‌برداری سیاسی و تشدید استعمار و آپارتاید در خاک فلسطین است.

این گزارش می افزاید: در حالی که بیماری همه‌گیر کرونا بر همه جنبه‌های زندگی ما تاثیر گذاشته و روال زندگی عادی را دستخوش تغییر کرده است، در فلسطین اوضاع مانند قبل است؛  احداث حدود هفت هزار واحد مسکونی در شهرک «افرات» و الحاق کرانه باختری که در زمره یکی از غنی‌ترین مناطق فلسطین از لحاظ منابع طبیعی به شمار می‌رود، نمونه‌هایی از استعمارگری و طرح‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی است که حتی شیوع ویروس کرونا هم نتوانسته مانعی از اشغالگری های سرزمینی این رژیم ستمگر شود.  

شرایط در زمان تهدید ویروس کرونا برای نوارغزه نیز تفاوتی با مناطق دیگر نداشت و محاصره ۱۴ ساله این منطقه به دست رژیم صهیونیستی همچنان برقرار بود در حالی که تهدید این ویروس برای منطقه غزه با بیش از دو میلیون جمعیت و کمبود امکانات و ضعف زیر ساخت های پزشکی و درمانی بسیار جدی است و محافل بین المللی بارها نسبت به خطر گسترش این ویروس در این باریکه و تبدیل شدن آن به فاجعه انسانی هشدار دادند. رژیم صهیونیستی تنها برای مقابله با تهدید این رژیم از سوی نوار غزه در صورت شیوع ویروس در آن به شکل محدودی اجازه ورود تجهیزات و کیت های تشخیص به این منطقه را داده است.

تلاش های رژیم صهیونیستی برای پاکسازی نژادی در مناطق تحت اشغال با هدف اشغال بیشتر مناطق فلسطینی و ممانعت از بوجود آمدن یک کشور فلسطینی به پایتختی قدس حتی در زمان شیوع ویروس کرونا نیز ادامه داشته و بنیامین نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر پرونده فساد خود و استفاده از دوره باقیمانده ریاست جمهوری ترامپ و غرق شدن کشورها در بحران ویروس کرونا سعی دارد تا بسیاری از معادلات را به سرانجام برساند، حتی اگر کاملا مخالف قطعنامه ها و قوانین بین المللی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha