۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83794465
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۳ هزار کتاب تخصصی و مرجع در بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان‌غربی وجود دارد

ارومیه- ایرنا- دبیر بنیاد ایران‌شناسی در آذربایجان‌غربی گفت: بیش از سه‌هزار کتاب تخصصی و مرجع از استان و ایران در کتاب‌خانه این بنیاد وجود دارد.

محمد اشتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ۲۰ هزار فایل به صورت پی دی اف در قالب کتابخانه مجازی، بانک نسخ خطی و اسناد، ۳۰ هزار نسخه بانک آرشیو عکس های قدیمی از استان، پنج هزار فایل، بانک فرهیختگان از دیگر بخش‌های موجود در کتاب‌خانه بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: در این کتابخانه تمامی منابع مرجع مربوط به تاریخ ایران و استان در رشته‌های  تاریخ، جغرافیا، ادبیات، جامعه‌شناسی، مردم‌شناسی و هنر وجود دارد.

وی تاکید کرد: منابع این کتابخانه مورد استقبال دانشجویان رشته‌های معماری، شهرسازی و مرمت از دانشگاه‌های مختلف در استان و استان‌های همجوار بوده است.

دبیر بنیاد ایران‌شناسی در آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‎گیری فرهیختگان استانی، دانش‌پژوهان و دانشجویان علاقمند به امور فرهنگی و تمدنی آذربایجان‌غربی، ساماندهی و هماهنگ کردن پژوهش‌های مربوط به استان، بالابردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم استان از پیشینه تاریخی تمدنی و فرهنگ ایران از اهداف این بنیاد است.

اشتری افزود: تقویت حس میهن پرستی و آرمان خواهی مردم استان و تحکیم ارکان هویت ملی و اسلامی و مقاومت در برابر جلوه‌های گوناگون پنهان و آشکار تهاجم فرهنگی بیگانه و ایجاد کتابخانه تخصصی در آذربایجان‌غربی از دیگر اهداف بنیاد ایران شناسی در آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: بنیاد ایران شناسی در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی در برنامه‌سازی‌های مختلف صدا و سیمای استان و کشوری در تهیه مستندهای تاریخی همکاری دارد.

وی بیان کرد: این بنیاد همچنین با میراث فرهنگی در تبادل اطلاعات تاریخی و اسناد برای احیای بافت‌های قدیمی نیز همکاری می‌کند.

وی تاکید کرد: همکاری با شهرداری و شورای شهر در زمینه هویت شهری از جمله شناسایی محلات قدیمی و نام گذاری معابر از دیگر برنامه‌های بنیاد ایران شناسی در آذربایجان‌غربی است.

وی اظهار داشت: بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان‌غربی با داشتن آرشیوی از مطبوعات استانی می‌تواند در زمینه تحقیق مطبوعاتی با رسانه‌ها همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۷۸ بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان‌غربی در اجرای مصوبه جلسه ۴۰۸ مورخه ۲۴/۸/۱۳۷۷ شورای گسترش آموزش عالی و نظر به اهمیت و گسترش اطلاعات مربوط به  هر یک از مناطق ایران و همچنین وجود زمینه‌های متعدد مطالعاتی، در استان تاسیس و در ارومیه به عنوان مرکز استان راه‌اندازی شد و ریاست عالی شعبه در استان با استاندار آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha