مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری اجرایی شد

شهرکرد-ایرنا-مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله اول بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شد و در این مرحله با حضور کتابداران در محل کار نسبت به آماده‌سازی کتابخانه‌ها، ثبت و ساماندهی و به‌روزرسانی اطلاعات در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها اقدام می‌شود.

  فرهاد خلیل مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر اجازه بازگشایی بخش‌های امانت کتاب و حضور اعضا در محیط کتابخانه‌ها وجود ندارد و تصمیم‌گیری در این زمینه در سطح ملی و با اجازه ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می‌گیرد،  استان نمی‌تواند به تنهایی در این مورد اظهار نظر کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه ضدعفونی کتاب‌ها، کار بسیار دشواری است، باید توجه داشت که امانت، جابه‌جایی و دست به دست شدن کتاب‌ها می‌تواند موجب گسترش بیماری کرونا در بین اعضا شود.

به گفته خلیل مقدم، کتابخانه‌های استان همچون سه ماه گذشته، به فعالیت خود در فضای مجازی ادامه خواهند داد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه گفت:  وسایل مورد نیاز بهداشتی از جمله ماسک و دستکش و شیلد در اختیار کتابخانه‌های استان قرار گرفت و کارکنان و کتابدارها موظف به رعایت و استفاده از این وسایل در شیفت کاری خود هستند.

وی یادآور شد: کارکنان و کتابدارهایی که بیماری زمینه‌ایی دارند از کار در کتابخانه‌ها در این مدت معاف هستند.

خلیل مقدم، زمان بازگشایی کتابخانه‌ها در طول روز را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سالن‌های مطالعه در همه کتابخانه‌های استان اکنون تعطیل و اعضا اجازه ورود و استفاده از فضای کتابخانه‌ها را ندارند.  

به گزارش ایرنا، همزمان با شیوع و گسترش ویروس کرونا طی دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا همه کتابخانه های کشور از اسفندماه ۱۳۹۸ به حالت تعطیل درآمدند و فعالیت این نهادها از طریق فضای مجازی ادامه داشت.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha