دسترسی به فضای مجازی بدون نظارت والدین برای جوانان آسیب‌زاست

شهرکرد- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و گسترش استفاده از فضای مجازی گفت: دسترسی جوانان و کودکان به فضای مجازی بدون نظارت والدین آسیب‌زاست.

جعفر مردانی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده، ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در دسترس قرار گرفتن فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان به منظور دریافت مطالب آموزشی مدارس و دانشگاه، این فرصت در برخی مواقع به بحران و چالش تبدیل شده است.

وی،با تاکید بر اینکه بخشی از امنیت روانی و اجتماعی جامعه می‌تواند متاثر از التهابات فضای مجازی باشد،گفت: در روزهایی که استفاده از فضای مجازی در بین همه فراگیر شده است، این فضا هم به عنوان یک تهدید و چالش و هم یک فرصت تبدیل شده است.

مردانی گفت: استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان در روزهای شیوع کرونا برای دریافت مطالب آموزشی درس‌ها از مزایا و فرصت‌های فضای مجازی است ، اما به دلیل کمبود نظارت‌ها ، برخی مشکلات نیز در این روزها بوجود آمده است که این امر نیاز به برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر دارد.

وی ،گسترش خریدهای اینترنتی و فعالیتهای اقتصادی در فضای مجازی، کسب و کار اینترنتی و کاهش ترافیک شهری و رفت و آمد را به عنوان دیگر مزایای استفاده از فضای مجازی عنوان کرد و گفت: برخی از این تهدیدها و چالش‌هایی شامل تعارض ارزش‌ها،  انزوای اجتماعی و افزایش جرایم مختلف می‌تواند باشد.

مردانی بر پالایش نظارت و کنترل بیشتر از سوی خانواده‌ها برای استفاده از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: نباید اجازه داد این فرصت به تهدید تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سلامت در حوزه زنان و خانواده ، گفت: آسیب اجتماعی، ثابت نیست و روز به روز زیاد می‌شوند، که کنترل آسیب و کاهش مشکلات اجتماعی از وظایف کارگروه اجتماعی و خانواده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: فرهنگسازی، آموزش ‌مهارتهای زندگی سالم و افزایش نشاط اجتماعی، کنترل  و کاهش آسیب‌های اجتماعی از فعالیت‌های مهم این کارگروه است.

وی در ادامه به توسعه بیمه روستاییان و عشایر در استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد سهم بیمه روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند که توسعه این بیمه در مناطق روستایی و عشایری نیاز به اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی دارد.

مردانی اظهارداشت:این بیمه کمک زیادی در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان،  کاهش اختلافات طبقاتی،تامین امنیت اجتماعی ، توزیع عادلانه درآمد دارد.

رییس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به افزایش استفاده از فضای مجازی گفت: با گسترش استفاده از این فضا توسط جوانان، زمینه بروز برخی آسیب‌ها از جمله کلاهبرداری مالی و اعتیاد اینترنتی افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ مرتضی عسگری افزود: با گسترش استفاده از کسب و کارهای فضای مجازی و استفاده از خدمات بانکی الکترونیک نیز افزایش پیدا کرده است.

وی به نظارت بیشتر خانواده‌ها بر استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی تاکید کرد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha