کرونا برخی نوازندگان را راهی خیابان‌های مشهد کرد

مشهد- ایرنا- رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: تنگناهای مالی نوازندگان در نتیجه شیوع کرونا و تعطیلی مجالس و مراسم طی دو یا سه ماه گذشته باعث راهی شدن برخی از آنان به خیابان‌های مشهد برای کسب درآمد شده است.

مجتبی قیطاقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نوازندگان در این مدت تلاش کردند برای شادی مردم در فضای مجازی و خیابان‌ها به نوازندگی و خوانندگی بپردازند که برخی از آنان بویژه نوازندگان سنتی نیز به دلیل مشکلات مالی و فشارهای اقتصادی درآمدزایی در خیابان‌ها را در پیش گرفتند.

وی ادامه داد: شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مراکز فرهنگی و هنری لطمه بسیار به هنرمندان زد، از نیمه اسفند ماه همه مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان تعطیل شدند و تعطیلی آنها هنوز ادامه دارد و این موضوع موجب ضرر و زیان فعالان عرصه موسیقی شده است.

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی گفت: به خاطر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز تا ابتدای اردیبهشت ماه تعطیل بودند که صاحبان ۲ آموزشگاه به دلیل عدم توانایی در پرداخت اجاره مکان ناگزیر به رها کردن کسب و کار خود شدند.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه ۶۰ آموزشگاه آزاد هنری خراسان رضوی فعالیت خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری کلاس‌های انفرادی آغاز کرده‌اند که از این تعداد ۴۸ آموزشگاه در مشهد قرار دارد.

قیطاقی اظهار امیدواری کرد هرچه سریعتر مجتمع‌ها و مراکز فرهنگی و هنری بازگشایی شوند تا اقتصاد هنر جان دوباره‌ بگیرد. 

۱۸۰ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در رشته‌های هنرهای تجسمی و خوشنویسی، سرود و آهنگ‌های انقلابی، هنرهای نمایشی و هنرهای سنتی در استان خراسان رضوی فعایت دارد که ۸۰ آموزشگاه از این تعداد در شهر مشهد فعال است.

۲۵ آموزشگاه موسیقی و پنج شرکت تولید و تکثیر آثار موسیقایی نیز در خراسان رضوی فعالیت دارد.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری جان هفت هزار و ۳۰۰ را در کشور گرفته است. همچنین تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha