۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 83796281
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشت گیاهان دارویی در باخرز افزایش یافت

۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبر: 83796281
کشت گیاهان دارویی در باخرز افزایش یافت

مشهد- ایرنا- با توجه به کمبود منابع آب در باخرز و به منظور حفظ آب و خاک، سطح زیرکشت گیاهان دارویی در این شهرستان شرق خراسان رضوی، طی سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته یک و نیم برابر افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: در سال زراعی جاری با استقبال خوب کشاورزان این منطقه ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع مستعد این شهرستان به کشت گیاهان دارویی و کم آب طلب اختصاص یافت.

محمد دوستخواه احمدی افزود: گل محمدی، زیره سبز، گل گاوزبان و ختمی از مهمترین گیاهان دارویی این شهرستان می‌باشند.

وی ادامه داد: این محصولات کشاورزی در بخش‌های مرکزی و بالا ولایت این شهرستان کشت شده که افزون بر هزار و ۲۰۰ خانوار بهره‌بردار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: سالانه بیش از ۱۳ تن انواع گیاهان دارویی در این شهرستان تولید و روانه بازار می‌شود.

وی مزارع گیاهان دارویی باخرز را موجب اشتغالزایی مناسب برای کارگران فصلی دانست و افزود: در طول فصل کاشت و برداشت محصولات دارویی به طور میانگین در هر هکتار ۷۰ نفرروز مشغول کار می‌شوند.

دوستخواه احمدی ادامه داد: نبود واحدهای فرآوری محصولات دارویی در باخرز باعث شده است ۱۰ درصد محصولات تولید شده در این شهرستان به مصرف برسد و مابقی تولیدات به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار ارسال گردد.

وی همچنین به آغاز فصل برداشت گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۱۵ هکتار از مزارع باخرز آغاز شده که میانگین تولید این محصول در هر هکتار به ۵۰ کیلوگرم گل خشک می رسد.

شهرستان باخرز با تولید سالانه ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی، هشت هزار بهره‌بردار دارد، ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ دارد.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha