۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83797063
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری زکات فطریه در اردبیل با روش الکترونیکی

۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 83797063
جمع‌آوری زکات فطریه در اردبیل با روش الکترونیکی

اردبیل - ایرنا - معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اردبیل گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی این اداره کل بر جلب زکات فطریه بصورت الکترونیکی متمرکز شده است.

علی نیک‌سرشت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کد دستوری # ۱۴۰۰۰۱۴*۴*۷۳۳* ، اپلیکیشن‌های آپ و سکه (آیکون‌های نیکوکاری _ بهزیستی و بهزیستی استان اردبیل) شماره حساب ۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹ و شماره شبای IR ۷۵۰۱۰۰۰۰۴۱۷۵۰۳۴۵۴۱۸۷۱۹۱۹ نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده شده تا مردم بتوانند از طریق بانکداری الکترونیکی زکات خود را بپردازند.

او اظهارداشت: علاوه بر سامانه‌های استان ، سایت سازمان بهزیستی به نشانیBehzisti.ir و سامانه فطر آنلاین به نشانی N:K.bsl.ir آماده دریافت زکات مردم نیکوکار استان است.

وی گفت: با توجه به مصوبه کمیته ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر برگزاری نماز عید فطر ، بهزیستی استان با اسقرار صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطریه در کنار محل‌های برگزاری نماز عید فطر نسبت به دریافت زکات فطریه مردم اقدام خواهد کرد.

وی افزود: ۴۰ موسسه خیریه در این استان از بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند که در کنار کارکنان بهزیستی و با استقرار صندوق نسبت به دریافت فطریه مردم تلاش خواهند کرد.

وی تشریح کر: برای جمع‌آوری زکات فطریه ۱۶۵ پایگاه ثابت و سیار در استان پیش‌بینی شده تا با دریافت زکات در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به هزینه‌کرد آن بر اساس شرع مقدس اقدام شود.

او گفت: مردم می‌توانند از طریق الکترونیکی ، حضور در پای صندوق جمع‌آوری زکات فطریه و یا مراجعه به ادارات ، مجتمع‌ها ، بخش‌ها و موسسات تحت پوشش بهزیستی استان زکات فطریه خود را بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله مکارم شیرازی، بر اساس نظر این مرجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۳۰۰ هزار ریال اعلام‌شده است. مؤمنین در انتخاب هر یک از این موارد مخیر هستند.

دفتر آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نیز در اطلاعیه‌ای، میزان زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است که با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران گرامی، نظر مرجع عالی‌قدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، پیرامون میزان زکات فطره‌ و کفاره روزه به شرح ذیل می‌باشد: مؤمنان مبلغ معادل یک صاع (۳ کیلوگرم) گندم یا برنج را به‌عنوان قوت غالب جهت زکات فطره بپردازند.

اطلاعیه ادامه یافته است: کفاره روزه غیرعمدی، برای هر روز، یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام مثل گندم است و کفاره عمدی، برای هر روز افطار عمدی، اطعام ۶۰ مسکین؛ هرکدام یک مد (حدود ۷۵۰ گرم) طعام، مثل گندم پرداخت شود.

در اطلاعیه دفتر آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آمده است: زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۳۰۰ هزار ریال می باشد.

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب (برای هر نفر سه کیلوگرم) که گندم مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و برنج مبلغ تقریبی ۵۰۰ هزار ریال است. مؤمنین در انتخاب هر یک از آن‌ها مخیر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha