۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83797934
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان کبک در تکاب به دام افتادند

۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83797934
شکارچیان کبک در تکاب به دام افتادند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: ۲ شکارچی متخلف که برای شکار «کبک» به ارتفاعات این شهرستان رفته بودند، توسط محیط‌بانان شناسایی و دستگیر شدند.

محمدرضا صادقیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی‌ها حین شکار غیرمجاز در ارتفاعات روستای «همپا» در حالی‌که یک بال کبک نیز شکار کرده بودند، به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان افتادند.

وی بیان کرد: محیط‌بانان تکابی پس از دریافت اطلاعات محلی و شناسایی محل حضور این شکارچی‌های متخلف، با کمین نامحسوس آنان را غافلگیر و پیش از شکارکردن تعداد زیادی کبک نسبت به دستگیری آنان اقدام کردند.

وی با بیان اینکه شکارچی‌های متخلف در پوشش چیدن گیاهان مرتعی با یک دستگاه خودرو وانت به محل شکار رفته ‌بودند، اظهار داشت: این شکارچی‌ها که چند مرتبه به صورت غیرمجاز اقدام به شکار پرندگان کرده ‌بودند، از شکارچی‌های حرفه‌ای و باسابقه این شهرستان هستند که همچنان به شکار خود ادامه می‌دادند و تاکنون دستگیر نشده بودند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست تکاب ادامه داد: یک قبضه اسلحه شکاری و ۱۵ عدد فشنگ و نیز لاشه یک بال کبک از این افراد کشف و ضبط و پرونده آنان برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال‌ شد.

تکاب زیستگاه بیش از ۳۰ نوع پرنده شکاری و زینتی از جمله عقاب طلایی، شاهین، سارگپه، سهره، شاه بوف، چکاوک، تیهو، بلدرچین، کبک و ترلان و جغد است و هرساله در فصل‌های بهار و تابستان نیز میزبان انواع پرندگان مهاجری است که به علت طبیعت خنک و آب و هوای معتدل به زیستگاه‌های این شهرستان سفر می‌کنند.

تکاب در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر در جنوبی‌ترین نقطه آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای طبیعتی بکر و زیستگاه‌های غنی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha