۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83798216
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک حلقه مارسمی در بوکان زنده‌گیری شد

۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۷
کد خبر: 83798216
یک حلقه مارسمی در  بوکان زنده‌گیری شد

مهاباد- ایرنا- رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان گفت: یک حلقه مارسمی در این شهرستان توسط ماموران امدادی این سازمان زنده‌گیری و در طبیعت رهاسازی شد.

سیدفواد هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح امروز یکی از شهروندان از وجود یک حلقه مار در منزلی در خیابان وفایی خبر داد و بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه شماره یک به محل اعزام و این مارسمی را زنده‌گیری و در دامن طبیعت رها کردند.

وی ادامه داد: هفته گذشته نیز ۲ مار غیرسمی در یک منزل مسکونی در خیابان استاد «هیمن» و کوچه سینما «وحدت» مشاهده شده و عوامل آتش‌نشانی با حضور در این منازل نیز این مارها را زنده‌گیری کرده بودند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان بیان کرد: امسال با توجه به افزایش پوشش گیاهی و شرایط آب و هوا، ورود حیوانات به ویژه خزندگان از جمله مار به مناطق شهری افزایش یافته است.

هاشمی  اظهار کرد: مارهایی که توسط عوامل آتش نشانی زنده گیری می‌شوند، در زیستگاه اصلی و در مناطقی دور از محل زندگی و آمد و شد شهروندان رها و برخی مواقع نیز برای انجام یک‌سری آزمایشات این گونه‌ها به سازمان حفاظت محیط زست و علوم پزشکی تحویل داده می‌شوند.



وی با بیان اینکه این مارها  در محل مناسب و در طبیعت رهاسازی شدند، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مار در محیط‌های مسکونی، ضمن حفظ خونسردی خود از کشتن و آسیب‌زدن به آنان خودداری کرده و با دقت این حیوان را تعقیب و پس از شناسایی محل دقیق اختفای آن، آتش‌نشانی را برای به دام انداختن آن مطلع سازند.

وی اظهار داشت: آتش‌نشانان این شهرستان از ابتدای اردیبهشت‌ماه تاکنون به هفت مورد عملیات زنده‌گیری مار در منازل شهر بوکان اعزام شده‌اند.

به گزارش ایرنا براساس مطالعات علمی مربوط به خزندگان، مارها برای پناه بردن به مناطق امن به ساختمان‌های نزدیک زیستگاه‌های خود پناه می‌برند و با توجه به کوهستانی بودن بوکان و شرایط آب و هوای امسال، احتمال ورود مار به منازل یا دیگر ساختمان‌های اداری و غیراداری دور از ذهن نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha