۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱:۰۳
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83798698
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ارومیه: مبلغ زکات فطریه امسال ۱۰۰ هزار ریال است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه میزان زکات فطریه سال جاری را ۱۰۰ هزار ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ معادل سه کیلوگرم گندم برای هر نفر تعیین شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانواده‌هایی که استطاعت مالی بیشتری دارند می‌توانند بیشتر از این میزان نیز فطریه بپردازند.

وی اضافه کرد: پرداخت زکات فطریه پس از اذان مغرب آخرین روز رمضان واجب است و کسانی که در نماز عید فطر شرکت می‌کنند، باید پیش از نماز، زکات را پرداخت یا به نیت آن مبلغ را کنار بگذارند.

وی با اشاره به اینکه امکان پرداخت زکات به خانواده‌های نیازمند با تشخیص پرداخت‌کننده وجود دارد، گفت: در سطح استان نیز صندوق‌هایی با آرم شورای زکات برای جمع‌آوری زکات فطریه در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه‌داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان خور او هستند، زکات فطریه پرداخت کند.

اگر کسی نتواند زکات فطریه را به دست نیازمندان واقعی برساند، شورای زکات استان صندوق‌هایی را به منظور دریافت فطریه در پایگاه‌ها، مساجد و محل‌های برگزاری نماز عید فطر فراهم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha