تداوم فعالیت سامانه راهنمای مراقبت‌های پرستاری در منزل

کرمانشاه- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فعالیت سامانه «۴۱۰۰» راهنمای مراقبت‌های پرستاری در منزل همچنان ادامه دارد.

دکتر بهمن روشنی روز دوشنبه به ایرنا افزود: به منظور افزایش سطح دسترسی و آگاهی همشهریان از چگونگی انجام مراقبت‌های پرستاری در منزل از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا، سامانه راهنمای مراقبت پرستاری در منزل که از زمان بروز بیماری کووید ۱۹ در این معاونت مورد بهره برداری قرار گرفته، همچنان فعال است.

او گفت: همشهریان می‌توانند در روزهای غیرتعطیل از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب با شماره ۴۱۰۰ تماس گرفته و سوالات خود را در این خصوص با کارشناسان پرستاری معاونت درمان مطرح کنند.

وی اظهارداشت: تماس با این سامانه رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای تماس گیرندگان ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز چهارم خرداد ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۱۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش جهانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۶۴ مورد بستری و یک هزار و ۸۱۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

او گفت: روند بیماریابی در کشور تقویت شده و موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان، امروز ۸۳ درصد از بیماران جدید را تشکیل می دهند. البته چندین هفته است که موارد جدید سرپایی بیش از ۸۰ درصد موارد جدید را شامل می شوند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۳۵ هزار و ۷۰۱ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha