امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم کرمان در ۲۸۰ حوزه برگزار می‌شود

کرمان - ایرنا - رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم این استان در ۲۸۰ حوزه برگزار می‌شود گفت: حوزه های امتحانی این استان در پایه دوازدهم از نظر تعداد و روز برگزاری آزمون ۲ برابر سال گذشته است. 

حسین شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان کرمانی سال گذشته در ۲۱۸ حوزه امتحانی برگزار شد افزود: سال قبل دانش آموزان رشته های مختلف در یک روز آزمون می دادند در حالی که سال جاری دانش آموزان به تفکیک رشته ها آزمون می دهند.

وی اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا روزهای برگزاری آزمون بیشتر شده و امتحانات رشته های متفاوت در روزهای مختلف برگزار می شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی  اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود ۲۷ هزار دانش آموز در پایه دوازدهم در این استان مشغول به تحصیل هستند گفت: با توجه به پروتکل بهداشتی و ستاد امتحانات استان، تمام تصمیمات لازم برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری اخذ و برای اجرا به شهرستان ها اعلام شده است.

وی تصریح کرد: حوزه های امتحانی با توجه به بودجه ای که قبلا به مدارس ابلاغ شده مقدمات بهداشتی لازم برای برگزاری آزمون را تهیه و اجرا می کنند.

شفیعی با بیان اینکه خانواده ها برای حضور فرزندانشان در حوزه های امتحانی دغدغه ای نداشته باشند تاکید کرد: موازین و پروتکل های بهداشتی به منظور برگزاری آزمون رعایت می شود.

وی با بیان اینکه ماسک و دستکش برای دانش آموزانی که بدون وسایل ایمنی وارد حوزه امتحانی  می  شود در نظر گرفته شده است از خانواده ها خواست فرزندانشان را با ماسک و دستکش راهی مدرسه کنند 

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان از دانش آموزان نیز خواست ضمن همراه داشتن ۲ خودکار شخصی از آوردن گوشی تلفن همراه به حوزه امتحانی خوداری کنند.

وی ادامه داد: گرفتن، نگهداری و تحویل گوشی همراه دانش آموز توسط اولیا مدرسه می تواند موجب انتقال ویروس و مشکل ساز شود.

شفیعی گفت: صندلی هر دانش آموز از طرفین با صندلی بعدی یک متر و هشتاد سانتی متر تا ۲ متر فاصله دارد و حوزه های امتحانی هر روز قبل از ورود دانش آموزان و بعد از خروج آنها ضدعفونی می شود و هر دانش آموزان برای تمام امتحانات خود روی یک صندلی می نشیند.

وی افزود: حوزه های  امتحانی برای بازدید بدنی دانش آموزان نیز درر حال خریداری دستگاه موبایل یاب و فلزیاب هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha