۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1165
کد خبر: 83800396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برخورداری ۴۷ شهر آذربایجان‌غربی از نسل ۴ اینترنت همراه

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۴۷ شهر استان با پوشش جمعیتی ۹۹.۴ درصد از نسل چهارم اینترنت همراه برخوردار هستند.

قاسم جلیلی‌نژاد روز ‌سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون شاهد رشد ۹۵ درصدی در حوزه ارتقای سایت‌های آخرین نسل تلفن همراه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان‌غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتور همراه اول در آذربایجان‌غربی ۶۶ درصد، ایرانسل ۳۸.۱۸ درصد و رایتل ۲.۶۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته تعداد سایت‌های نسل چهارم تلفن همراه ۹۰ درصد و نسل سوم ۳۸ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: هم اکنون ۷۱ درصد روستاهای استان هر سه خدمت تلفن ثابت، همراه و اینترنت را دارا هستند.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی در پهنای باند ورودی استان در ٢ سال گذشته ۱۱برابر، پهنای باند بهره‌برداری شده و ظرفیت شبکه انتقال ۱۲ برابر رشد داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی در خصوص نقاط کور ارتباطی جاده‌های استان گفت: ۲۰۰ کیلومتر نقطه کور در استان احصا و مشکل پوشش ۷۰ درصد آن رفع شده‌است.

جلیلی‌نژاد بیان کرد: باقی نقاط کور استان که بیشتر در جنوب آذربایجان‌غربی است، نیازمند ایجاد سایت و زیرساخت ارتباطی از جمله جاده دسترسی و زیرساخت برق است که در صورت تامین اعتبار مشکل این مناطق نیز رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی با بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM– WLL) به عنوان پایلوت اجرای طرح ارتقای تلفن روستایی به تلفن همراه انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام این سایت‌ها با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردانده شد و تمامی مشترکان سایر اپراتورها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایرنا در سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha