۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83800403
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب‌رسانی به روستای «هَمپا» تکاب ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مهاباد- ایرنا- فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب گفت: طرح آب‌رسانی به روستای دورافتاده «هَمپا» از توابع بخش تخت سلیمان این شهرستان که با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست تا یک‌ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرهنگ مهدی زینال‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با ۲ میلیارد ریال اعتبار توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی و سپاه تکاب اجرا شده و برای تکمیل و لوله‌کشی آن بیش از ۲ کیلومتر خط انتقال احداث می‌شود.

وی بیان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح آبرسانی، ۱۰۳ خانوار اهل روستای همپا پس از سال‌ها از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین از مازاد تامین آب بهداشتی برای ساکنان این روستا جهت آبیاری اراضی کشاورزی و باغ‌های پایین دست این روستا نیز استفاده خواهد شد که موجب رونق بخش کشاورزی در منطقه می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تکاب ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی، همگام با سایر دستگاه‌های اجرایی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و رفع محرومیت در تکاب مشارکت نموده است.

سرهنگ زینال‌نژاد اضافه کرد: احداث پل، آبرسانی، احداث جاده و خانه عالم در روستاها و مرمت و بازسازی مساجد از مهمترین اقدامات عمرانی سپاه در تکاب به‌شمار می‌رود.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت و ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و به لطف انقلاب اسلامی هم اینک ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان برق‌رسانی شده و بیش از ۹۸ درصد جمعیت روستایی تکاب از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

همچنین بیش از ۶۰ درصد جاده‌های روستایی تکاب آسفالت شده است و با اجرای طرح‌های مختلف گازرسانی در سال‌های اخیر در حال حاضر ۲۵ روستای این شهرستان با سه هزار خانوار از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha