به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش مازندران ، ۱۵۰ هزار نفر از ۵۳۰ هزار دانش آموز استان با گذشت بیش از سه ماه از فعالیت پیام رسان شاد ، هنوز عضو این شبکه نشده اند. علت عدم عضویت ۲۰ هزار دانش آموز نداشتن تلفن همراه هوشمند یا عدم دسترسی به اینترنت اعلام شده و ۱۳۰ هزار نفر دیگر هم بنا به علل دیگری وارد این شبکه نشده اند.
حسین حسن نژاد روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در ساری گفت : متاسفانه غفلت نظام آموزشی از فضای مجازی سبب شد تا ویروس کرونا این واقعیت را به ما تحمیل کند.
وی با اظهار این که آموزش مجازی یک راه حل نیست بلکه مسیر است ، افزود : فرهنگیان و ساختار آموزشی باید از این پس هوشیارانه تر عمل کنند و در آموزشی مجازی پیش دستی داشته باشند.
حسن نژاد تاکید کرد : باید برای این منظور برنامه ریزی شده و با طرحی مشخص هم دانش آموزان و هم فرهنگیان را در این مسیر هدایت کرد ، ضمن این که دقت بیشتر در تولید محتوای آموزشی ضروری است و آموزش و پرورش مازندران نباید نقش خود در تولید محتوای آموزش مجازی نادیده بگیرد.
وی افزود : متاسفانه هنوز درمانی برای ویروس کرونا مشخص نشده است و به همین دلیل هم تداوم آموزش در فضای مجازی ضروری است و برای استقبال دانش آموزان و فرهنگیان باید شرایط تشویقی در نظر گرفت.
معاون استاندار مازندران با استناد به نتایج نظرسنجیهای موجود در مورد شبکه شاد ، گفت : نتایج این نظرسنجی ها که نظر کاربران شاد اعم از دانش آموزان و والدین است ، ما را به واقعیتهایی میرساند که لازم است در برنامهریزیهای اصولی از آنها استفاده کنیم.
وی ریشه یابی عدم حضور دانش آموزان و فرهنگیان را در شبکه شاد الزامی دانست و افزود : آموزش و پرورش نباید یکطرفه پیام رسان شاد را به جامعه آموزشی تحمیل کند و باید نظر آنان احصاء و در صورت لزوم اعمال شود.
حسن نژاد لازمه حفظ و موفقیت شبکه شاد را تولید محتوای آموزشی مناسب برشمرد و گفت: این محتوای آموزشی خوب و مناسب است که میتواند در شرایط بدون کرونا فعالیت شبکه شاد را برای آموزش و پرورش تثبیت کند ، در غیر این صورت مثل بسیاری از طرحهای دیگر کوتاه مدت خواهد بود و از بین میرود.
نظر شما