عنایت الله رحیمی پنجشنبه در آیین شروع عملیات ریل گذاری و پایان ساخت تونل فاز یک خط دو مترو شیراز افزود: در ماههای گذشته همواره تلاش شده که آرامش در این استان برقرار باشد و به هیچ وجه به دعواهای سیاسی دامن زده نشود.
استاندار فارس اضافه کرد: مجموعههای حاکمیتی در فارس باید فرصت را برای خدمت به مردم در فضایی با تفکر عقلایی فراهم سازند.
رحیمی بیان کرد: کارهای بزرگ،سخت و ارزشمندی در شرایط اقتصادی کنونی در شیراز و استان فارس انجام شده است در حالی که انجام هر یک مترمربع کار عمرانی در برهه سخت کنونی با ۱۰ متر مربع کار عمرانی در وضعیتی با ثبات اقتصادی برابری میکند.
وی به آغاز عملیات اجرایی ساخت مترو شیراز در سال ۷۸-۷۹ اشاره کرد و گفت: در دولت اصلاحات کار ساخت خط یک قطار شهری شیراز آغاز شد و اکنون که حدود ۲۰ سال از آن زمان می گذرد خط یک مترو شیراز با طول ۲۴ و نیم کیلومتر به اتمام رسیده است.
استاندار فارس با بیان اینکه کار ساخت آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز با ساخت ایستگاه وکیل الرعایا تمام می شود، افزود: خط دو قطار شهری شیراز بعنوان اولویت خصوصا از بعد ایجاد عدالت اجتماعی و توازن بین مناطق شیراز بسیار اهمیت دارد.
وی ادامه داد: خط دو مترو شیراز در منطقه کم برخوردار این شهر در حال ساخت است و شهرک های حاشیه ای این کلانشهر مانند میانرود را به مرکز شهر متصل خواهد کرد.
وی اضافه کرد: ایجاد مترو از شهرک میانرود تا فلکه ستاد شیراز از این جهت نیز ارزشمند است که قشری متوسط و روبه پایین جامعه که واقعا به استفاده از این ناوگان ایمن حمل و نقلی نیاز دارند از آن بهره مند خواهند شد.
استاندار فارس ادامه داد: گذشتگان خدمات ارزشمندی در شیراز بجا گذاشته اند و مسولان فعلی شیراز و فارس نیز باید اقدامات شایسته ای را ریل گذاری کنند تا آیندگان از آن بهرمند شوند.
وی اظهار داشت: دولت ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو شیراز و همچنین نیمی از هزینه های توسعه سایر ناوگان حمل و نقلی این شهر را تامین می کند و مابقی هزینه ها نیز از محل پرداخت عوارض شهری تامین خواهد شد.
با حضور استاندار فارس و سایر مقامات شهری شیراز امروز پنجشنبه هشتم خرداد ۹۹ عملیات حفر تونل فاز یک خط دو مترو شیراز پایان یافت و عملیات ریل گذاری این مسیر آغاز شد.
نظر شما