دست کم ۳۰۰ واحد در دومین شهرک صنعتی سفال همدان راه‌اندازی می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی همدان به راه‌اندازی دومین شهرک تخصصی سفال در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و گفت: دست کم ۳۰۰ واحد تولیدی در این منطقه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

محمدرضا بادامی روز پنجشنبه در  گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین شهرک تخصصی سفال و چینی آلات بهداشتی در شهر لالجین در حال آماده سازی برای واگذاری به سفالگران استان است.

وی اضافه کرد: این شهرک با وسعت ۵۷ هکتار هم اینک در مرحله فراهم سازی زیرساخت است و تا ۲ ماه آینده وارد مراحل اجرایی می شود.

به گفته بادامی تاکنون ۹ میلیارد تومان برای تملک و شروع عملیات زیرسازی شهرک جدید سفال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی همدان خاطرنشان کرد: این شهرک تازه تاسیس با فاصله ۲ کیلومتری در مجاورت شهرک صنعتی سفال فعلی در شهر لالجین قرار دارد و دستکم ۳۰۰ واحد تولیدی می توانند در این منطقه مشغول تولید شوند.

وی به تشکیل کمیته ای با عضویت جمعی از مسوولان محلی و استانی اشاره کرد و افزود: در این کمیته چیستی و چگونگی واگذاری اراضی شهرک جدید به متقاضیان بررسی، اولویت بندی و تصمیم گیری می شود.

ظرفیت شهرک صنعتی سفال لالجین به طور ۱۰۰ درصد پر شده و متقاضیان بسیاری در صف واگذاری زمین ارزان قیمت در شهرکهای صنعتی استان برای استقرار واحدهای خود هستند.

لالجین سال ۱۳۹۵ به دلیل قدمت و تبحر در هنر صنعت سفالگری به عنوان «شهر جهانی سفال» در یونسکو به ثبت رسید و این برند جهانی را تاکنون حفظ کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha