الزام کارکنان ادارات هرمزگان به استفاده از ماسک

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان با اشاره به روند افزایشی بیماری کرونا در استان گفت: کارکنان ادارات، دستگاه‌های اجرایی و بنگاه های اقتصادی و تولیدی موظف به استفاده از ماسک در محل کار و همچنین رعایت اصول بهداشتی هستند.

فریدون همتی عصر پنجشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار داشت:افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، نتیجه کم دقتی و توجه نکردن به رعایت اصول فاصله گذاری و موارد بهداشتی است و این امر نشان می‌دهد مردم هرمزگان باید حساسیت بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی تاکید کرد: دامنه نظارت بر فعالیت ها در استان هرمزگان تقویت و افزایش خواهد یافت و مردم باید در نظر داشته باشند که هرگونه تجمعی ممنوع است و در هیچ نقطه‌ای از استان نباید صورت گیرد.

استاندار هرمزگان گفت: مردم استان تردد غیرضروری نداشته باشند و به مناطق مختلف از جمله روستاها سفر نکنند و در وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین اماکن فعالیت‌های مختلف نیز حتما از ماسک استفاده کنند.

وی بیان داشت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضدعفونی اماکن عمومی، خیابان ها و مکان های تردد را با جدیت بیشتر انجام دهند.

همتی افزود: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بسیج و هلال احمر نیز در این راستا ظرفیت‌های خود را به کار بگیرند و به شهرداری‌ها و دهیاری ها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان، کمک کنند.

وی ادامه داد: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همه تدابیر لازم را پیگیری و اجرا می کند اما مردم باید همکاری لازم را در این خصوص داشته و احساس نکنند که بیماری کرونا تمام شده است.

استاندار هرمزگان تا کید کرد: اگر همه افراد فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول و دستورالعمل های بهداشتی را در ارتباطات خانوادگی و فعالیت های محیط کار خود رعایت کنند، انتقال بیماری کاهش خواهد یافت.

ییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۸ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۹ مورد بستری و یک هزار و ۸۳۹ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۴۳ هزار و ۸۴۹ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۲۷ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۱۲ هزار و ۹۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲ هزار و ۵۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون ۸۷۶ هزار و ۴۹۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار کرد: روند شیوع ویروس کرونا در استان خوزستان همچنان قرمز است. استان‌های هرمزگان، مازندران و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار هستند. با توجه به گزارش‌ها از سفرها به استان‌های مازندران و گیلان و عدم رعایت نکات بهداشتی در شهرستان‌های این استان‌ها، ممکن است در روزهای آینده این موضوع باعث افزایش مبتلایان در این استان‌ها شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha