۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 83804243
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۲۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در شرق گلستان بستری شدند

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 83804243
۱۲۲۶ بیمار مشکوک به کرونا در شرق گلستان بستری شدند

گنبدکاووس - ایرنا - رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار و ۲۲۶ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ از مناطق شرق استان گلستان در بیمارستان‌های این شهرستان بستری شدند.

دکتر عبدالرحیم پالیده روز شنبه در نشست شورای سلامت و کارگروه اجتماعی و فرهنگی بانوان گنبدکاووس اظهارداشت: بیمارستان‌های گنبد از شهرستانهای آزادشهر، رامیان، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه بیمار مشکوک به کرونا پذیرش داشت.

وی افزود: از مجموع کل بستری شدگان، بیشترین آمار با ۶۹۶ نفر معادل ۵۴ درصد مربوط به گنبدکاووس و کمترین با ۱۲ نفر از شهرستان مراوه‌تپه بود.

وی بیان داشت: فراوانی سنی بستری شدگان مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گنبدکاووس با ۲۴۳ نفر در رده‌ ۶۱ تا ۷۰ سال و کمترین با ۲۰ نفر ۱۱ تا ۲۰ ساله بودند.

به گفته وی، هم اکنون ۴۰ بیمار مشکوک به کرونا در گنبدکاووس بستری هستند که ۲۰ نفر آنان بومی و بقیه از شهرستان‌های اطراف به این شهرستان منتقل شدند.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس ادامه داد: از ۲۴ اردیبهشت گذشته تا ۶ خرداد ماه جاری نسبت بستری روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این شهرستان ۱.۴ بود که در صورت تداوم اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد قرارگیری گنبد در مناطق سفید خواهیم بود.

دکتر پالیده خاطرنشان کرد: در میان آپارتمان نشین‌های گنبدکاووس میزان شیوع کرونا به دلیل تجمع جمعیت نسبت به سایر مناطق بیشتر بود که با اجرای طرح‌های نظارتی و بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم هم اکنون شیوع کرونا در این محدوده کنترل شده است.

فرهاد بدیعی مدیر شبکه بهداشت گنبدکاووس نیز در این نشست بر تداوم اجرای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل‌های تجمع مردم و حضور اقشار آسیب پذیر مانند سالمندان تاکید کرد و گفت: روند کووید ۱۹ به سمتی پیش می‌رود که با بضاعت درمانی شهرستان، بهتر از قبل پاسخگوی بیماران هستیم.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست از همکاری مردم در اجرای طرح‌ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که باعث کاهش سطح شیوع در شهرستان شده قدردانی کرد و گفت: نباید گذاشت شیوع کرونا، ملاحظات را نسبت به بیماری‌های شایع دیگر از جمله سالک در شهرستان کمتر کند.

عبدالقدیر کریمی افزود: حمایت از اقشار آسیب‌ پذیر، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای انجام فعالیت‌ها به صورت غیرحضوری و ادامه تعطیلی واحدهای پرریسک و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی بویژه در روزهای تعطیل از اولویت‌ها است.

همچنین روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه یک و دو و سرپرست اداره بهزیستی گنبدکاووس در رابطه با توجه به اقشار آسیب پذیر از جمله زنان سرپرست خانوار مطالبی را ارائه و پیشنهاد تشکیل کانون مشاغل بانوان شهرستان نیز مطرح شد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تا ظهر روز جمعه نهم خردادماه ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha