۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83805949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع‌های ضد نژادپرستی در تل‌آویو با الهام از اعتراض‌های مینیاپولیس

تهران-ایرنا- همزمان با برگزاری اعتراض های ضد نژاد پرستی در چندین ایالت آمریکا، تجمعاتی با الهام از اعتراض‌های آمریکا علیه برخورد نژادپرستانه نیروهای رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در تل آویو برگزار شد.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، معترضان شنبه شب در پی اقدام یک هفته اخیر نیروهای پلیس آمریکا و اسرائیل در کشتن دو نفر، در تل آویو دست به تظاهرات زدند.  

در تصویر منتشر شده از تظاهرات شب گذشته تل آویو یک نفر با حمل شعار "نژاد پرستی (انسان‌ها را) در قدس و مینیاپولیس می‌کشد"، به اتفاقات جنجالی اخیر در قدس و ایالت مینه‌سوتا آمریکا واکنش نشان داد.  

معترضان به این روزنامه گفتند که در پی شلیک نیروهای اسرائیلی به سمت ایاد الحلاق صبح روز شنبه در قدس و کشته شدن جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس مینیاپولیس این اعتراض را سازماندهی کردند.

در همین راستا روز گذشته صدها نفر در شهر قدس به شهادت جوان فلسطینی اعتراض کردند. معترضان با در دست‌داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها عبارتی از جمله «زندگی فلسطینی‌ها مهم است»، «فلسطینی بودن جرم نیست» و «عدالت برای ایاد» نوشته شده بود، خشونت پلیس را محکوم کردند.

الحلاق جوان ۳۲ ساله فلسطینی که با مشکل کم توانی ذهنی مواجه بود، در مسیر رفتن به مدرسه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. نیروهای رژیم صهیونیستی به بهانه پنهان کردن یک شی مشکوک شبیه به اسلحه به سوی این جوان ساکن منطقه وادی‌الجوز شهر قدس شلیک کردند اما در نهایت مشخص شد که وی هیچ سلاحی همراه نداشته است.

همزمان با شهادت جوان فلسطینی، کشته شدن فلوید توسط پلیس آمریکا نیز خشم مردم ایالت‌های مختلف آمریکا را برانگیخته و منجر به اعتراض‌های گسترده‌ای در سراسر این کشور شده است.

روز گذشته «مرکز قربانیان نژاد پرستی» از نیروهای صهیونیست خواسته تا اظهار نظرهای نژادپرستانه را که خشونت در پی دارد، متوقف کنند. این مرکز اعلام کرد که از نیروهای پلیس می‌خواهیم تا سیاست شلیک به سمت اعراب، اتیوپیایی و تیره پوستان را بدون اقدام پیشگیرانه مناسب متوقف کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha