۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 83806014
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۲ درصد محصولات باغی استان کردستان در سروآباد تولید می‌شود

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: ۱۲ درصد از محصولات باغی استان کردستان در این شهرستان تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بسیار خوب آن در بخش کشاورزی است.

یوسف باشی روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه رییس جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: این شهرستان در تولید محصولات باغی نظیر انار، انجیر، انگور سیاه و گردو قطب تولید استان کردستان به شمار می‌رود.

وی افزود: آب و هوای مناسب، زمین های کشاورزی مساعد و بارندگی های بسیار خوب با متوسط بارش سالانه ۷۰۰ میلی متر باعث شده سروآباد در بحث تولید محصولات زراعی و باغی از شهرستان های پیشرو استان کردستان است.

فرماندار سروآباد بر ضرورت حمایت از بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: باتوجه به پتانسیل بسیار خوبی که در این شهرستان در بخش کشاورزی وجود دارد از کشاورزان و باغداران در سالی که به جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب مزین شده حمایت های لازم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران توجه ویژه و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باعث تولید و رونق چرخه اقتصادی شده و به توسعه و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد.

باشی یادآور شد: بدون تردید سرمایه گذاری در بخش کشاورزی موجب مهاجرت معکوس در سطح روستاها و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خواهد شد و در این راستا مسوولان استانی و در راس آنها سازمان جهاد کشاورزی باید از بخش کشاورزی شهرستان سروآباد حمایت بیشتری کنند.


۳۰ درصد اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به نقش صنعت کشاورزی در استان کردستان گفت: ۳۰ درصد اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی است.

محمد پیشداد افزود: ۲۷ درصد تولید ناخالص کردستان در بخش کشاورزی بوده که بیانگر اهمیت و نقش مهم این بخش در صنعت اقتصادی استان است و ۸۲ درصد از خوراک مردم در بخش کشاورزی تامین می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان گندم تضمینی از کشاورزان استان کردستان خریداری شد و امسال پیش بینی می شود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در استان کردستان تولید شود.

پیشداد اضافه کرد: از تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تولید شده پیش بینی می شود یک میلیون تن گندم از کشاورزان با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خریداری شود.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: این آمارها نشان می دهد که استان کردستان یک استان شاخص در بحث کشاورزی است که در این زمینه بسیار فعال است و این بخش (کشاورزی) امنیت غذایی استان را تامین کرده است.

وی تاکید کرد: توجه ویژه به بحث کشاورزی و سرمایه گذاری بیشتر در این بخش در رونق اقتصادی تاثیر مثبت داشته و باعث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی شده و از همه مهمتر زمینه اشتغال پایدار را در سطح استان کردستان فراهم می کند.

در این مراسم از زحمات ۲ ساله محمد رحیمی مدیر سابق جهاد کشاورزی سروآباد تقدیر و حکم محمد منوچهری به عنوان رییس جدید جهاد کشاورزی سروآباد به وی اعطا شد.

محمد رحیمی نیز به عنوان مدیر جهاد کشاورزی مریوان منصوب شد و سید عزیز هاشمی مدیر سابق جهاد کشاورزی مریوان بعد از ۳۲ سال خدمت بازنشسته شد.

شهرستان سروآباد با هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۱۲۰ هزار هکتار اراضی زارعی، باغی و ملی و جنگلی یکی از شهرستان های مهم استان کردستان در بخش کشاورزی است که با تولید محصولات باغی و زراعی نقش مهمی در بخش کشاورزی دارد این شهرستان با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha