به گزارش ایرنا، راه آهن سراسری تهران – مشهد و قطار حومهای تهران- ورامین- گرمسار در طول مسیر عبور خود از شهرستان پیشوا، در سه نقطه قلعهسین، قلعهنو و روستای محمدآباد عربها، مسیر اصلی را قطع میکند که برای سهولت تردد خودروها، در سالهای گذشته زیرگذری در منطقه قلعهنو احداث گردید ولی عبور خودروها در محور محمدآباد و قلعهسین همچنان از روی ریل انجام میشود.
با اجرای خط ۳ و ۴ قطار حومهای تهران- ورامین – گرمسار، شرکت راهآهن جمهوری اسلامی در محل تقاطع روستاهای محمدآباد و قلعهسین، اقدام به احداث پل روگذر کرد که به گفته مسئولان شهرستان پیشوا، به دلیل عدم تأمین خواستههای مسئولان مدیریت شهری، اجرای آن از سال ۹۴ تاکنون متوقف شده است.
هم اکنون پایههای این دو پل بر فراز راهآهن سراسری احداث شده و اجرای عرشه آن، به تأمین نظر مسئولان شهرستان پیشوا نیاز دارد، مشکلی که به گفته فرماندار پیشوا در بازدید امروز مسئولان فنی شرکت راهآهن مورد بررسی قرار گرفت و با اصلاح نقشهها عملیات اجرایی آن آغاز گردید.
حسین عباسی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دو پل روگذر روستای قلعه سین و پیشوا به روستای محمدآباد عربها، سالها نیمه کاره رها شده و مشکلات عدیده ای را برای مردم به وجود آورده است.
وی افزود: در محل تقاطع راه آهن سراسری با روستای قلعه سین پیشوا، پل روگذری در حال احداث است که از سال ۹۴ تکمیلآن به دلیل عدم تأمین دسترسیهای مناسب برای مناطق روستایی و شهری متوقف شده و مردم برای عبور از روی راه آهن مجبورند تا از مسیری موقت عبور کنند که اراضی شخصی مردم بوده و مالک بارها درخواست بازپس گیری این زمین را داشته اند.
وی گفت:پل روگذر روستای محمدآباد نیز به دلیل عدم تأمین رمپهای دسترسی محلی از سال ۹۴ متوقف شده و نیمه کاره رها شده است.
ایجاد تأخیر در اجرای این پروژه مردم را نسبت به مسئولان بدبین می کند و با توجه به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه، مردم توقع دارند تا عملیاتی شدن این دو پروژه را نظاره گر باشند.
عباسی تصریح کرد: با پشتیبایی و تأکید استاندار تهران و در بازدید صورت گرفته از سوی معاون فنی شرکت راهآهن جمهوری اسلامی مقرر شد تا عملیات اجرایی تکمیل پروژه پل روگذر قلعهسین آغاز و پس از مخلوطریزی و عرشهگذاری، این پل در آذرماه امسال آسفالت و زیر بار ترافیک قرار گیرد.
وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه پل روگذر محمدآباد نیز پس از بررسی نقشهها و تعیین تکلیف اراضی و رفع معارضان، توسط شرکت راهآهن از سر گرفته میشود و طبق توافق به عمل آمده، این پروژه مهم تا دهه فجر امسال آسفالت شده و افتتاح میشود
پروژه قطار حومه ای تهران- قرچک- ورامین- پیشوا از مصوبات سفر دولت نهم به شهرستانهای جنوب شرق استان تهران است که سال ها به دلیل مشکلات، معارضین و کمبود اعتبار نیمه تمام رها شده بود که با تلاش دولت تدبیر و امید و تکمیل خط سوم، فاز اول آن به بهره برداری رسید.
شهرستان پیشوا با ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
نظر شما