۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83806254
T T
۴ نفر

نشاء برنج در اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۰۴
کد خبر: 83806254
نشاء برنج در اراضی شالیزاری گیلان پایان یافت

رشت _ ایرنا_ رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان از پایان کار نشاء برنج در وسعت ۲۳۸ هزار هکتار از اراضی زیر کشت برنج این استان خبر داد.

علی درجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خیرنگار ایرنا با بیان اینکه نشا برنج از اوایل اردیبهشت ماه در گیلان آغاز شده بود، افزود : حدود ۱۶۰ هزار هکتار معادل ۶۸ درصد از شالیزارهای گیلان به صورت مکانیزه نشاء شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه تاکنون نیمی از شالیزارها پنجه زنی یا وجین انجام شده، خاطر نشان کرد: برداشت برنج نیز از مرداد ماه آغاز می شود.  

وی بیشترین رقم کشت شده برنج در گیلان را هاشمی عنوان و اضافه کرد: باتوجه به اقدامات انجام شده در فصل زراعی جاری پیش بینی می شود  حدود یک میلیون ٢٠٠ هزار تن محصول از شالیزارهای استان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان بیان داشت: شالیکاران استان با تولید بیش از ۷۵۰ هزار تن برنج سفید حدود ۴۰ درصد از برنج مصرفی کشور را تولید می کنند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک برداشتی حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید.  

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha