۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 83807175
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ پرستار دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خط مقدم مقابله با کرونا هستند

سبزوار- ایرنا- مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت : ۶۰۰ پرستار این دانشگاه در مراکز درمانی سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب در خط مقدم مقابله با کرونا از سلامت مردم مراقبت می‌کنند.

مجتبی لعل روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان واسعی سبزوار افزود: طی سه ماه گذشته پرستاران و تمامی کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خالصانه و تا پای جان  جهت درمان بیماران مبتلا به کرونا تلاش کردند.
وی با اشاره به فعالیت یک هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: از این تعداد ۶۰۰ پرستار، تکنسین اتاق عمل، بیهوشی و فوریت‌های پزشکی به طور مستقیم در درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا مشغول ارائه خدمت هستند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: همچنین طی سه ماه اخیر و با شیوع کرونا بیش از ۱۰۰ نیروی داوطلب از طریق فراخوان جهت مشارکت اعلام آمادگی نمودند که از این تعداد ۵۰ نفر مشغول فعالیت شدند.
وی افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۵ نفر از مجموعه کادر درمانی شامل پزشکان و گروه پرستاری این دانشگاه به کرونا مبتلا و ۶۵ نفر مشکوک به ابتلا به کرونا  شدند.
لعل با اشاره به توزیع تجهیزات حفاظت فردی بین کارکنان مراکز درمانی سبزوار ادامه داد: طی سه ماه گذشته ۴۰۰ هزار تجهیزات حفاظتی شامل گان ضد آب، ماسک، عینک، شیلد و سایر اقلام بهداشتی بین کارکنان بیمارستان‌های این منطقه توزیع شده است.
وی گفت: راه‌اندازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا و برگزاری دوره‌های آموزشی عمومی از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و گروه پرستاری به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا بوده است.
۳۷ مرکز بهداشتی - درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha