جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی علوم‌پزشکی‌ها در ۴ رشته برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جشنواره ورزش های همگانی مجازی دانشجویان علوم پزشکی در چهار رشته ورزشی روبیک، دارت، طناب زنی و آمادگی جسمانی با هدف گسترش ورزش‌های همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه معاونت فرهنگی - دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد حسین کوشکی در جلسه فنی و توجیهی نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: این جشنواره با شعار «باـ ورزش ـ در ـ خانه ـ سالم ـ می‌مانیم» و  در چهار رشته ورزشی «روبیک، دارت، طناب زنی و آمادگی جسمانی» با هدف گسترش ورزش‌های همگانی در میان دانشجویان علوم پزشکی برگزار می‌شود.

وی افزود: در اولین گام تلاش کردیم این جشنواره با چهار رشته ورزشی برگزار شود اما با تجارب به دست آمده، قطعا ادوار آینده با رشته‌های بیشتر این جشنواره را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌کنیم.

کوشکی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا، همه برنامه‌ها و جشنواره‌ها از جمله پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان وزارت بهداشت را تحت‌الشعاع خود قرار داد و منجر به لغو این رویداد بزرگ ورزشی- دانشگاهی شد، تصریح کرد: حدود ۲۵۰۰ دانشجو برای حضور در این المپیاد زحمات زیادی کشیده‌ بودند و با انجام تمرینات مختلف خود را برای حضوری منسجم در المپیاد ورزش‌های همگانی آماده کرده‌ بودند، اما متاسفانه شیوع این بیماری، مانع از برگزاری این المپیاد شد.

وی گفت‌: از این رو تصمیم گرفتیم با ایجاد طرحی جامع، نخستین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی را در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار کنیم. با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و سیستم آموزشی کشور و همچنین با عنایت به تعطیلی دانشگاه‌ها، برنامه‌ریزی کردیم که ورزش همگانی را در سطح مجازی در میان دانشجویان علوم پزکشی ترویج دهیم و با ایجاد رقابت سالم بین دانشجویان در قالب جشنواره، آنها را از کم‌تحرکی خارج و به سمت و سوی نشاط، شادابی و پویایی ببریم.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به استقبال دانشجویان علوم پزشکی نسبت به ثبت نام در اولین جشنواره ورزش‌های همگانی مجازی خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۷۰ دانشجوی دختر و پسر برای حضور در این جشنواره ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش بینی می‌شود استقبال چشمگیری از این رویداد ورزشی- دانشگاهی صورت گیرد. امید است بتوانیم با برگزاری موفق اولین دوره آن، این جشنواره را در ادوار آینده پربارتر و با جمعیت دانشجویی بیشتر و همچنین رشته‌های متنوع‌تر برگزار کنیم.

وی با اشاره به تشکیل کانال‌های مجازی برای هماهنگی‌های بیشتر برای حضور در این جشنواره گفت: برای هماهنگی‌های بیشتر و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر، چهار شبکه مجازی برای خانم‌ها و چهار شبکه مجازی برای آقایان با توجه به رشته‌های ورزشی تشکیل داده‌ایم که متشکل از دانشجویان، مسؤولان فنی و اجرایی مسابقات است و قطعا اطلاع‌رسانی‌های لازم در این کانال‌های مجازی برای هماهنگی‌های بیشتر انجام می‌شود.

کوشکی در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره ورزشی به صورت مجازی توضیح داد: این مسابقات در چهار رشته دارت، روبیک، آمادگی جسمانی و طناب زنی برگزار خواهد شد که دو رشته دارت و روبیک به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و داوری‌ها نیز به صورت هم زمان و آنلاین انجام خواهد شد. همچنین دو رشته آمادگی جسمانی و طناب زنی به صورت غیرآنلاین برگزار خواهد شد. دانشجو بر اساس آیین‌نامه و مقررات رشته مورد نظر، فیلم انجام حرکت ورزشی خود را در تایم مورد نظر گرفته و برای منتظری مسؤول اجرایی برگزاری جشنواره برای سیر مراحل داوری ارسال می کند تا بر اساس آن امتیازی دهی شود و نفرات برتر مشخص شوند.

وی همچنین در باره تعداد داوران حاضر در این جشنواره گفت: اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد داوران و ناظران این مسابقات ارائه داد، اما تیم‌های داوری شامل مسؤول فنی، چند داور تخصصی، مسوول انجمن رشته مورد نظر و همچنین مسؤول کمیته فنی مسابقات (شاه‌ محمدی) و نیز مسؤول اجرایی مسابقات(منتظری) است.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در خصوص چشم‌انداز برگزاری این جشنواره در سال‌های آینده گفت: در نخستین گام، این جشنواره ورزشی را به صورت مجازی در چهار رشته ورزشی برگزار کردیم و دلیل انتخاب این چهار رشته ورزشی، دسترسی راحت دانشجویان به ابزار و تجهیزات این رشته‌های ورزشی است. دانشجویان به راحتی می‌توانند در منازل خود و در فضای سرپوشیده، آیتم‌های ورزشی خود را در قالب مسابقات برگزار کنند.

وی گفت: البته تلاش داریم در سال‌های آینده با توجه به کسب تجربیات، رشته‌های دیگر از جمله روپایی، داژبال و فریزبی و... را نیز به این جشنواره اضافه کنیم. فعلا طراحی ما نسبت به انجام مسابقات در منزل و فضای سرپوشیده است.

کوشکی در ادامه خاطرنشان کرد:‌ تلاش داریم برگزاری این جشنواره را به عنوان یک برنامه رسمی و منظم در شش ماهه اول هر سال تصویب کنیم.  قصد داریم این جشنواره را هر سال تابستان به طور مستمر قبل از زمان برگزاری المپیاد قهرمانی دانشجویان علوم پزشکی برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha