۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 83808363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار ترامپ از کلیسا خشم اسقف آمریکایی را برانگیخت

تهران-ایرنا- «ماریان ادگار بوده» (Mariann Edgar Budde) اسقف کلیسای اِپیسکوپِیلیِن (اسقفی) واشنگتن گفت از دیدار «نمایشی» دونالد ترامپ از کلیسای متبوعش بدون اطلاع قبلی به منظور انتقال پیامی که با تعالیم مسیحیت مغایرت دارد، خشمگین است.

به گزارش سی ان ان، این اسقف آمریکایی گفت از این که ترامپ با در دست داشتن انجیل در مقابل دوربین ها حاضر شده عصبانی است.

اظهارات وی بعد از حضور ترامپ در کلیسای سنت جونز مطرح شد. در بیش از یک قرن گذشته رئیسان جمهور آمریکا از این کلیسا استفاده کرده اند،  

همزمان با حضور ترامپ در کلیسا در بیرون کاخ سفید پلیس مشغول متفرق کردن معترضان با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی بود.

ادگار به شبکه خبری سی ان ان گفت: من عصبانی هستم. رئیس جمهور برای عبادت به کلیسا نیامد و همان طوری که شما هم گفتید درد و رنجی را که کشور ما اکنون تحمل می کند، تایید نکرد.

اسقف کلیسای واشنگتن دی سی گفت: پیام ترامپ با ارزش های عشق و تحمل پذیریِ مورد حمایت کلیسا مغایرت دارد.

وی دیدار ترامپ از کلیسا را فرصتی برای سوء استفاده از آن و انجیل و یک حرکت نمایشی توصیف و مطالبه رنگین پوستان آمریکا در خصوص پایان دادن به نژادپرستی نظام مندی را که در ۴۰۰ سال گذشته در این کشور رواج داشته است، برحق توصیف کرد.

این اسقف آمریکایی همچنین گفت که کلیسا فاصله خود را با زبان مورد استفاده رئیس جمهوری کنونی حفظ می کند و از کسی پیروی می کند که بدون خشونت و با عشق به فداکاری زندگی کرده است.

این اسقف زن آمریکایی همچنین اظهار داشت که با عدالت‌خواهان برای مرگ جورج فلوید و تعداد بیشمار دیگری از قربانیان سیاه پوست تبعیض نژادی همسو است و چشم های او خشونتی را که مشاهده کرده است، باور نمی کند.

تعدادی از مشاوران ترامپ از جمله رابرت اوبرایان مشاور امنیت ملی، ویلیام بار دادستان کل، جرد کوشنر داماد و مارک میدو رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید به همراه مارک اسپر وزیر دفاع و کیلی مک اِننی، رئیس جمهوری آمریکا را در مقابل کلیسا احاطه کرده بودند.

اسقف کلیسای واشنگتن دی سی ضمن انتقاد از اقدام نمایشی ترامپ با حضور در کلیسا گفت او در مقابل دوربین ها انجیل به دست گرفت.  

به وضوح می گویم که رئیس جمهور از انجیل به عنوان مقدس ترین کتاب استفاده کرد و از یکی از کلیساهای تحت نظر من بدون اجازه دیدار کرد تا در اقدامی نمایشی پیامی را ارسال کند که با آموزه های مسیح مغایرت دارد.

اعتراض ها به کشته شدن فلوید به بروز خشم عمومی در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای جهان تبدیل شده است. موضوع نژادپرستی و خشونت پلیس سفید پوست علیه سیاه پوستان در آمریکا موضوع جدیدی نیست و در حال حاضر اعتراض ها به جایی رسیده که مقررات منع آمد و شد در آمریکا برقرار شده و، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با حضور در صحنه تلاش می کند از نزدیک شرایط واوضاع را کنترل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha