۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 83809638
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل : امارات تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می کند

تهران – ایرنا – سازمان ملل در گزارش محرمانه خود کشور امارات را به راه اندازی پل هوایی نظامی جهت ارسال سلاح به نیروهای سرلشکر بازنشسته « خلیفه حفتر» و نقض تحریم تسلیحاتی اعمال شده از سوی سازمان ملل علیه لیبی متهم کرد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه تلویزیونی الجزیره، خبرگزاری آمریکایی « بلومبرگ » به نقل از دو دیپلمات که در جریان محتوای گزارش سازمان ملل قرار دارند، این مطلب را ابراز داشت.

بلومبرگ افزود: تیم کارشناسان سازمان ملل ویژه رسیدگی به نحوه اجرای مجازات ها و تحریم تسلیحاتی علیه لیبی هم اکنون در حال تحقیق در مورد تقریبا ۳۷ پرواز هواپیماهای حامل مهمات نظامی برای حفتر توسط امارات در ماه ژانویه گذشته است.  

بلومبرگ توضیح داد: گزارش محرمانه ارائه شده به شورای امنیت سازمان ملل نشان می دهد که این پروازها توسط شبکه پیچیده ای از شرکت های ثبت شده در امارات و قزاقستان و جزایر ویرجین انگلیس به منظور مخفی نگه داشتن فرآیند تحویل تجهیزات نظامی به حفتر در لیبی انجام شده اند.

بلومبرگ همچنین در فوریه گذشته به نقل از دیپلمات هایی که در جریان محتوای گزارش تیم کارشناسان کمیته ناظر بر تحریم های شورای امنیت قرار دارند، از استقرار مجموعه ای از مزدوران غربی در لیبی در ژوئن گذشته به منظور تقویت نیروهای حفتر پرده برداشت.

این خبرگزاری به نقل از گزارش مزبور خاطرنشان کرد: مزدوران غربی به دو شرکت "لانکستر ۶ دی إم سی سی" (Lancaster ۶ DMCC) و"أوپوس کاپیتال أسیت" ( Opus Capital Asset Limited FZE ) وابسته هستند و هر دو شرکت در مناطق آزاد کشور امارات به ثبت رسیده اند.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha