سهمیه شهر جدید بینالود از طرح اقدام ملی مسکن چهار هزار واحد است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: سهمیه شهر جدید بینالود از طرح "اقدام ملی تولید و عرضه مسکن" به منظور ساخت واحدهای مسکونی چهار هزار واحد است که در دو مرحله ساخته می‌شود.

حمیدرضا یزدانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زمین برای ساخت این تعداد واحد در بینالود پیش بینی شده است و در مرحله نخست هزار واحد و در مرحله دوم سه هزار واحد در قالب پروژه‌های انبوه سازی، مشارکتی و خودمالکی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: مالکان اراضی داخل محدوده شهر جدید بینالود در صورت تمایل می‌توانند از تسهیلات پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن به منظور ساخت واحدهای مسکونی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود با اشاره به اعطای مشوق های در نظر گرفته شده به واجدان شرایط گفت: مالکان حقیقی پس از ثبت نام، تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی می‌توانند از مشوق‌ها و تسهیلات ویژه متناسب با شرایط پروژه شامل تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه و تسریع در اخذ تسهیلات بانکی بهره‌مند شوند. 

یزدانی افزود: مهمترین شرط بهره‌مندی از تسهیلات مذکور عدم استفاده از تسهیلات دولتی کم بهره و دریافت زمین و مسکن از دولت است که پس از ثبت نام، شرایط متقاضی توسط مبادی ذیربط بررسی و نتیجه جهت پیگیری به متقاضیان اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: متقاضیان باید از طریق سامانه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنند.

شهرجدید بینالود در ۵۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است و  کلانتری ۴۵ بینالود از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کرده است که مسوولیت تامین امنیت محدوده ۳۳۰ کیلومتر مربعی این شهر جدید و همچنین ۸۰ کیلومتر مسیر جاده‌ای مشهد - نیشابور و هشت هزار جمعیت شناور بینالود را بر عهده دارد.

دولت تدبیر و امید طرح اقدام ملی مسکن را زمستان پارسال مطرح و وزارت راه و شهرسازی از شهریور ماه امسال اجرای آن را در نخستین استان کشور با ثبت‌نام  متقاضیان در کرمان آغاز کرد. ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور در اجرای این طرح برنامه‌ریزی شده است.

در این چارچوب ساخت ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید با مشارکت بخش خصوصی، ۱۰۰ هزار واحد در مناطق بافت فرسوده توسط شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha