۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83812711
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۶۰۰ ساعت خدمات مشاوره‌ای در مدارس مجازی کردستان ارائه شد

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه ۶۰۰ ساعت خدمات مشاوره‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه در این استان در ایامی که مدارس تعطیل است، خبر داد.

خلیل رنجبر روز یکشنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دور بودن دانش‌آموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی صدای مشاور با رویکرد مدرسه محوری و به منظور ایجاد آرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در مداس و مراکز مجازی با نیاز ویژه استان و یا از طریق تماس تلفنی ارائه شد.

وی با تاکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در مدارس مجازی افزود: به صورت روزانه و هدفمند محتواهای تربیتی و پیام‌های مشاوره‌ای برای یک هزار و ۳۷۸ نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دوره‌های تحصیلی پیش دبستانی، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی و یا تماس تلفنی با والدین و دانش آموزان ارسال شده است.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ و ارتقای بهداشت روانی، خودمراقبتی در اماکن عمومی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی - تربیتی، آموزش آمادگی‌های (روانی - اجتماعی)، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری وکاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می‌دهند.
وی با تاکید براهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یادآور شد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.
رنجبر تاکید کرد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب باکودکان با نیازهای ویژه نگرش، احساسات و واکنش‌ ‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها و علاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.

وی ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش وپرورش استان دانست و گفت: مشاور، دانش آموز را در خودشناسی، مسوولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم‌گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش های مطلوب یاری می‌دهد.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha