تنگه هرمز و دریای عمان مواج می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: افزایش بادهای جنوب شرقی امروز یکشنبه در شرق تنگه هرمز و دریای عمان (منطقه جاسک) سبب مواج شدن دریا در این محدوده ها خواهدشد.

کیانوش عارفی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:سرعت وزش باد در مناطق دریایی یادشده گاه به ۳۸ کیلومتر در ساعت نیز خواهد رسید.
وی بیان داشت: درغرب جزیره لاوان نیز در بعد از ظهر امروز یکشنبه شاهد افزایش بادهای شمال غربی خواهیم بود و دریا در این نواحی نسبت مواج خواهدبود. 
معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: در ساعت بعدازظهر یکشنبه در ارتفاعات استان نیز رشد ابر خواهیم داشت که احتمال رگبار و رعد وبرق پراکنده در مناطق شرقی و شمالی دور از انتظار نخواهدبود.
عارفی یادآورشد: فردا دوشنبه نیز در مناطق دریای عمان و شرق تنگه هرمز (از ساعت صبح تا ظهر) وزش باد نسبت شدید جنوب شرقی، سبب مواج شدن دریا خواهد شد که توصیه می شود با توجه به نامساعد شدن دریا شناورهای سبک از تردد دریایی خودداری کنند.
وی بیان داشت: در ارتفاعات شمال و شرق استان هرمزگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری شرایط بارش‌های رگباری مهیا خواهد بود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآورشد: از لحاظ دمایی موقت از میزان شدت گرمای هوا طی روز دوشنبه کاسته خواهد شد اما از روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha