۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83812915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسیر روستاهای گردشگری سردشت پاکسازی شد

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83812915
مسیر روستاهای گردشگری سردشت پاکسازی شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: در حرکتی نمادین به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مناطق گردشگری «بیوران» این شهرستان از وجود زباله و پسماند پاکسازی شد.

خالد بایزیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام دوستداران محیط زیست با همکاری و مشارکت کارکنان اداره حفاظت محیط زیست سردشت و تعدادی از اعضای انجمن بانوان این شهرستان از مسیر «بیوران» تا چشمه طبیعی و گردشگری «سه‌رچاوه‌ی رسول ئاغا» انجام شد.

وی بیان کرد: حاضران در این اقدام نمادین مسیر پنج کیلومتری این منطقه را به صورت پیاده پیموده و آن را از وجود هرگونه زباله پاکسازی کردند.

وی بیان کرد: تعدادی از بانوان مشارکت کننده در این اقدام زیست محیطی نیز  با توزیع بروشورهایی در بین گردشگران و اهالی روستاهای این منطقه آنها را نسبت به حفاظت از محیط زیست آگاه ساختند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اظهار کرد: پاکسازی مناطق گردشگری این بخش که دارای مناظر زیبا و چشم‌نواز است یک حرکت آموزشی، فرهنگی و پاسداشت نعمت‌های الهی محسوب می‌شود.

بایزیدی افزود: روستای گردشگرپذیر بیوران دارای طبیعتی بکر است که در تمام فصل‌های سال به ویژه ایام تعطیل و روزهای بهاری پذیرای هزاران نفر گردشگر است که با توجه به وجود طبیعت زیبای این منطقه انتظار می‌رود مردم منطقه و گردشگران برای حفظ این زیبایی‌ها بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: زباله‌های جمع‌آوری شده از این منطقه گردشگری توسط حامیان محیط زیست به مرکز پسماند شهر سردشت منتقل شد.

سردشت با ۹۰ هزار هکتار جنگل در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha