به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «مجید حقی» با اشاره به اینکه این مصوبه در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۹۸ تصویب شده است، افزود: با توجه به وجود برخی چالشها در ارایه خدمات ارزشافزوده، این موضوع با هدف حمایت از حقوق مصرفکننده تصویب شده است.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اضافه کرد: با اجرای این مصوبه از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سوءاستفاده و کلاهبرداری از طریق خدمات ارزشافزوده پایان یافته و خدمات ارزش افزوده بهطور شفاف و قابل نظارت در اختیار مشترکان قرار میگیرد.
حقی در مورد شرایط و هزینههای عضویت، روشهای استعلام وضعیت عضویت و یا لغو آن افزود: در این مصوبه موضوع اعتبار خدمات ارزشافزوده پیشبینی شده است که براساس آن مشترک میتواند بسته خدمات ارزشافزوده را با قیمت مشخصی خریداری کند و اپراتورها نیز صرفاً به مشترک اجازه میدهند خدمات ارزشافزوده را تا سقف اعتبار تعیین شده فعال کند.
معاون پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: هرگونه مبلغی که بابت خدمات ارزش افزوده از مشترکان تلفن ثابت و یا تلفن همراه دائمی یا اعتباری کسر میشود باید از محل اعتبار تعیین شده باشد.
وی تاکید کرد: دارندگان پروانه هم موظف هستند پس از دریافت درخواست خدمات ارزشافزوده از سوی مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آن را به مشترک اطلاع داده و حداکثر تا سقف اعتبار خدمات ارزشافزوده مشترک، خدمت درخواستی را برای وی فعال کنند.
حقی با اشاره به اینکه هرگونه تمدید یا فعالسازی مجدد اعتبار خدمات ارزشافزوده باید پس از درخواست مجدد از سوی مشترک انجام شود، افزود: دارنده پروانه موظف است پس از پایان اعتبار خدمات ارزشافزوده، پیامکی مبنی بر پایان اعتبار این خدمات برای مشترک ارسال کند و برای مشترکین تلفن ثابت و همراه دائمی به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:
پایان سوءاستفاده از خدمات ارزشافزوده با اجرای الحاقیه VAS
۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۵
کد خبر:
83814627
تهران- ایرنا- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه از امروز ملزم هستند الحاقیه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ضوابط ارایه و استفاده از خدمات ارزشافزوده (VAS) را اجرا کنند.
اخبار مرتبط
-
جنجالهای بیحاصل
سرنوشت یک میلیون و ۲۰۰ هزار شکایت VAS چه شد؟
تهران - ایرنا - کلاهبرداری در بستر خدمات ارزش افزوده از جمله اخباری بود که تا مدتها از سوی…
-
رئیس مرکز ملی فضای مجازی:
اقتصاد «ارزش افزوده» باید حفظ شود
تهران-ایرنا- رئیس مرکز ملی فضای مجازی معتقد است: اقتصادی که ارزش افزوده به دنبال دارد را باید…
-
وزیر ارتباطات اپراتورها را ملزوم به شفافسازی کرد
از جیب هر اپراتور چقدر صرف «وس» شده است؟
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات از ۱۵ روز قبل اعلام کرد قصد دارد به خدمات ارزش…
-
تهدید وزیر ارتباطات درباره تعطیلی کل سرویسهای ارزش افزوده
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای چندمین مرتبه طی یکسال گذشته، بر تعطیلی سرویسهای…
نظر شما