۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۶
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83814820
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تظاهرات مردم فلسطین علیه طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی

تهران-ایرنا- فلسطینی‌ها امروز دوشنبه برای مخالفت با طرح‌ رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی در مرکز شهر رام‌الله تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الیوم»، ‌ صدها شهروند فلسطینی در این تظاهرات شرکت و بر موضع مقامات فلسطین در مخالفت با طرح بنیامین نتانیاهو - دونالد ترامپ موسوم به «معامله قرن» تاکید کردند.

مسئولان رسمی و برخی از سران جنبش فتح نیز در این تظاهرات حضور داشتند.

تظاهرات از مقابل ساختمان سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) آغاز شد و معترضان با در دست داشتن پرچم فلسطین، ‌ پارچه‌نوشته‌هایی به زبان عربی و انگلیسی در مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری به دیگر مناطق اشغالی فلسطین با خود همراه داشتند.

معترضان همچنین شعارهای ضد اشغالگران سر داده و شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را محکوم کردند.

«محمود العالول» معاون رئیس جنبش فتح فلسطین در سخنانی در این تظاهرات گفت:‌ مردم ما همه توافق‌های امضا شده با اسرائیل را رد و بر ادامه نبرد قانونی خود برای رسیدن به آزادی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید دارند.

وی تاکید کرد: مردم فلسطین قادرند همه نقشه‌های اسرائیل را که مورد حمایت دولت آمریکاست، ‌ خنثی کنند.

العالول در ادامه، خواستار پایان دادن به اختلافات و تحقق وحدت ملی برای دست‌یابی به حقوق مشروع مردم فلسطین شد.

مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری بارها علیه طرح یادشده تظاهرات کردند.

روز جمعه نیز مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه در پنجاه ‌و سومین سالگرد اشغال کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه، علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تظاهرات کردند.

در همین راستا، مخالفان اسراییلی طرح الحاق کرانه باختری و منطقه غور اردن به فلسطین اشغالی، شنبه شب در میدان رابین شهر تل آویو تظاهرات کردند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha